داوری: سرمربی تیم ملی بسکتبال از یونان، روسیه یا ایتالیا می‌آید/ مربی پروازی نخواهیم داشت

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: پس از بررسی‌هایی که صورت گرفت، قرار شد سرمربی تیم ملی بسکتبال به صورت تمام وقت و از یکی از کشورهای یونان، روسیه یا ایتالیا انتخاب و معرفی شود.

جواد داوری امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در پاسخ به این سئوال که آخرین وضعیت هدایت تیم ملی بسکتبال ایران چه خواهد شد، اظهار داشت: هدف ما این است که در هفته آینده سرمربی تیم ملی انتخاب و معرفی شود. در این مدت گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم و در نهایت به سه‌گزینه از کشورهای یونان، روسیه و ایتالیا رسیدیم. نظر ما این است که این مربی پروازی نباشد تا به صورت تمام وقت در خدمت بسکتبال ایران باشد و بتوانیم در سایر بخش‌ها از جمله نظارت بر روی لیگ‌های بسکتبال و تیم‌های پایه هم از ظرفیت او بهره ببریم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این است که باید دو تیم قدرتمند را در اختیار داشته باشیم و تیمی نیز به عنوان پشتیبان را آماده کنیم. بسکتبال ایران در حال گذر از دوره‌ای است که باید به آن زمان داد و فراموش نکنیم برای رسیدن به موفقیت و به بار نشستن تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد نیازمند صبوری و زمان هستیم.

داوری: سرمربی تیم ملی بسکتبال از یونان، روسیه یا ایتالیا می‌آید/ مربی پروازی نخواهیم داشت

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص ابهامات مالی دوره قبلی فدراسیون تاکید کرد: من مسئول رسیدگی نیستم اما وظیفه پیگیری به من سپرده شده که در حال انجام است. کارهای اداری مربوطه انجام شده که بعد از رسیدگی مراجع ذیصلاح، نتایج آن اعلام خواهد شد. همانطور که عنوان شد این اتفاقات به دوره قبلی از من باز می‌گردد اما نکته مهم این است که نباید گناه کسی را شُست چراکه هنوز نمی‌توان در خصوص موارد مطرح شده اظهار نظر کرد و این نیاز به بررسی همه ابعاد و در نهایت نظر مراجع ذیصلاح دارد.

داوری یادآور شد: حتما نباید تخلفی صورت گرفته باشد، شاید در بخشی از این اتفاقات مواردی از جمله سوءمدیریت را شاهد باشیم. بسیاری از موارد مبهم است و باید شفاف‌سازی صورت بگیرد. البته در مورد حامی قبلی فدراسیون هم مسائلی مطرح بود که این موضوع به صورت حقوقی در حال پیگیری است و با موافقت مجمع، دستمان برای حامی جدید فدراسیون تا حدودی باز شد که این می‌تواند ما را در مسیری که در آن قدم گذاشته‌ایم، کمک کند.

داوری: سرمربی تیم ملی بسکتبال از یونان، روسیه یا ایتالیا می‌آید/ مربی پروازی نخواهیم داشت

وی در پاسخ به این سئوال که شرایط بازگشت بسکتبال ایران به المپیک را چگونه می‌توان ارزیابی کرد، گفت: در این مدت هزینه‌های زیادی را متحمل شدیم تا بسکتبال در همه بخش‌ها و حتی آموزش رشد چشمگیری داشته باشد. تمامی این موارد در راستای رسیدن به موفقیت صورت گرفته و الان هم به دنبال یک مربی خارجی تمام وقت هستیم تا ما را در این راه همراهی کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص اینکه وضعیت قرارداد سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال به چه صورت خواهد بود، گفت: به هیچ عنوان نمی‌خواهم مسئولیتی را به دوره بعدی تحمیل کنم، اگر در دوره بعدی هم به عنوان رئیس فدراسیون در خدمت دوستان بودم این قراردادها تمدید می‌شود اما ترجیح می‌دهم فعلا تا پایان دوره کنونی که اسفند سال آتی است به توافق برسیم.

داوری: سرمربی تیم ملی بسکتبال از یونان، روسیه یا ایتالیا می‌آید/ مربی پروازی نخواهیم داشت

داوری تاکید کرد: روزی بسکتبال نسل خوبی داشت و نتایج درخشانی را می‌گرفت اما به دلیل تغییراتی که در نفرات داشتیم انرژی زیادی از من و فدراسیون گرفته شد. وقتی وارد چنین مرحله‌ای می‌شوید بدون شک باید زمان لازم را لحاظ کرد که این امر صبوری خود را می‌طلبد. در این مدت ما با حضور افرادی همچون سعید ارمغانی و بعد از آن هاکان دمیر پا در مسیری گذاشتیم که بسکتبال را به هدف خود نزدیک‌تر کرد و الان هم در صدد هستیم تا با حضور یک مربی خوب خارجی اهداف خود را دنبال کنیم.

وی گفت: فراموش نکنیم در جام‌جهانی تیم ملی بسکتبال ایران در شرایطی وارد این رویداد شد که ۷ بازیکن ما جدید بودند و با فضا و شرایط این میدان آشنایی نداشتند، این بازیکنان در بازی‌های تدارکاتی عملکرد خوبی داشتند اما برای حضور در جام‌جهانی نیازمند میدان و تجربه بیشتر هستند که این فرصت در اختیار آنها قرار داده شد و در دوره بعدی بدون شک عملکرد بهتری را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha