۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۰
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85548268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار حماس نسبت به اقدامات خطرناک کابینه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی

تهران- ایرنا- جنبش حماس در واکنش به اظهارات وزیر افراطی رژیم صهیونیستی، درباره اقدامات خطرات کابینه این رژیم علیه مسجدالأقصی هشدار داد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، جنبش حماس به سخنان ایتمار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در خصوص اعطای چراغ سبز به شهرک‌نشینان برای یورش‌های مکرر به مسجدالأقصی واکنش نشان داد.

حماس تأکید کرد که این اظهارات مؤید خطرات علیه حرم شریف قدس و مقاصد جنایتکارانه کابینه رژیم اشغالگر در خصوص تشدید یهودی‌سازی و سلب هویت اسلامی این مکان مقدس است و این امر اقدام عربی و اسلامی فراگیر برای حمایت از مسجدالأقصی و دفع این حمله به رهبری نئونازی‌ها را می‌طلبد.

این جنبش همچنین با اشاره به مقابله ملت فلسطین با تلاش‌های صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس و مسجدالأقصی، تأکید کرد که این ملت به دفاع از قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف با تمام توان خود ادامه خواهد داد و تمامی تلاش‌های کابینه فاشیستی برای خدشه‌دار کردن هویت قدس و مسجدالأقصی، با پایداری ملت فلسطین و پایبندی آن به سرزمین و اماکن مقدس آن شکست خواهد خورد.

به گزارش ایرنا، جنبش حماس بامداد سه‌شنبه نیز در بیانیه‌ای نسبت به یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی هشدار و خواستار مقابله با آن شده بود.

جنبش حماس در بیانیه‌ای هشدار داد که تصمیم صهیونیست‌های موسوم به «گروه معبد» برای یورش امروز (سه‌شنبه) به مسجدالاقصی بخش دیگری از اقدامات یهودی‌سازی این مکان مقدس است.

در بیانیه حماس آمده است: ما تاکید می‌کنیم که مردم ما، جوانان انقلابی و مقاومت دلیرانه آنها اجازه هیچ تغییری را که توسط مقامات اشغالگر فاشیست بر وضعیت بیت المقدس و الاقصی تحمیل شده است، نخواهند داد.

حماس از مردم فلسطین در کرانه باختری، بیت المقدس و اراضی اشغالی خواست تا در یک بسیج عمومی، از صبح امروز (سه‌شنبه) در مسجد الاقصی تجمع کنند.

پنجشنبه گذشته نیز ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تحت حمایت شدید نیروهای امنیتی به مسجدالاقصی یورش برده بود.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیش از این نیز چندین بار از صهیونیست‌ها خواسته بود که به مسجدالاقصی یورش ببرند.

وی در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان گذشته نیز از صهیونیست‌ها خواست که به این مکان مقدس هتک حرمت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha