استاندار: سرعت دسترسی به ارتباطات پایدار در کرمانشاه ۷۰ برابر شده است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه اعلام کرد که سرعت دسترسی به ارتباطات پایدار در استان بیش از ۷۰ برابر شده است که این امر نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تسهیل انواع استفاده‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطیب صحرایی امروز (چهارشنبه) در جلسه‌ بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی استان که با حضور وزیر ارتباطات در پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد افزود: بودجه عمرانی سالانه استان کرمانشاه به پنج همت نمی‌رسد، اما در مصوبه‌ای که هفته گذشته به تصویب رسید، ۳۰ همت بودجه برای تکمیل راه‌آهن کرمانشاه-خسروی اختصاص یافت.

وی افزود: با این بودجه‌ی اختصاص یافته و تلاش‌های دولت سیزدهم، زیرساخت‌های استان تقویت شده و مسیر برای رشد و توسعه‌ی اقتصادی، فرهنگی و علمی هموارتر خواهد شد. این اقدام، نمونه‌ای از تعهد دولت به پیشرفت و توسعه‌ی پایدار در استان کرمانشاه است.

سید ابوالفضل محمدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه نیز به بیان دستاوردها و اقدامات انجام‌شده توسط دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت.

محمدی در خصوص وضعیت خطوط فعال اپراتورها در استان کرمانشاه گفت: در دولت سیزدهم، خطوط فعال اپراتورهای همراه اول با رشد ۱۲ درصدی و ایرانسل با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده است. این رشد نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر و موفقیت‌های حاصله در بهبود زیرساخت‌های ارتباطی استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه به موضوع پهن باند و بهره‌مندی از نسل چهارم اینترنت در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، تمام ۳۵ شهر استان کرمانشاه از نسل چهارم اینترنت بهره‌مند هستند.

استاندار : سرعت دسترسی به ارتباطات پایدار درکرمانشاه ۷۰ برابر شده است

محمدی در ادامه با اشاره به پوشش آنتن‌دهی روستاها گفت: بیش از ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه از پوشش تلفن همراه برخوردار هستند و ۹۷ درصد این روستاها نیز از اینترنت روستایی بهره‌مندند. این آمار در دولت سیزدهم با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده که نشان‌دهنده توجه ویژه به توسعه ارتباطات در مناطق روستایی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه به پروژه فیبر نوری به عنوان بزرگترین پروژه حوزه ارتباطات در تاریخ کشور اشاره کرد و افزود: این پروژه با همتی عالی در دولت سیزدهم به ثمر رسید. در استان کرمانشاه، بیش از چهار هزار و ۳۶۹ مشترک فیبر نوری داریم و ۵۳۴ کیلومتر حفاری شهری برای اجرای این پروژه انجام شده است.

وی ادامه داد: به محض آغاز این پروژه در وزارت ارتباطات، اپراتور مخابرات جهش خوبی در اینترنت فیبر نوری داشت که نشان‌دهنده تاثیر مثبت و گسترده این پروژه بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان است.

محمدی با ذکر اهمیت پایداری شبکه در ایام اربعین گفت: شبکه ارتباطی استان کرمانشاه در ایام اربعین در ۲ سال گذشته به طور کامل پایدار بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه به اهمیت اقتصاد دیجیتال در اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: بحث اقتصاد دیجیتال یک راه میانبر است و زیربنای این موضوع، پروژه فیبر نوری است که با وضعیت خوبی در استان به انجام رسید این پروژه می‌تواند به عنوان یک زیرساخت اساسی در توسعه اقتصاد دیجیتال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان کرمانشاه موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha