۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85548590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش دمای هوا در خراسان جنوبی از روز جمعه

۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85548590
افزایش دمای هوا در خراسان جنوبی از روز جمعه

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از فردا تا اوایل هفته آینده شاهد افزایشی نسبی دما (سه تا پنج درجه) در استان خواهیم بود و در چنین شرایطی مدیریت مصرف حامل‌های انرژی مورد توجه جدی مردم باشد.

سمیه لطفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش نسبی دمای هوا که از ابتدای مرداد در استان آغاز شد تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته سربیشه، زهان و قاین با کمینه دمای ۲۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم نهبندان با بیشینه دمای ۴۷ درجه گرم‌ترین ایستگاه استان ثبت شد، تغییرات دمایی در مرکز استان هم بین ۲۳ و ۳۹ درجه بود.

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: دمای ۶ مرکز شهرستان استان در شبانه روز گذشته ۴۰ و بالای ۴۰ درجه ثبت شده است.

وی گفت: همچنین با توجه به تقویت گرادیان فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور در ساعات عصر و شب به ویژه از امروز تا اواسط هفته آینده وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

لطفی افزود: در مناطق باد خیز و نیمه شرقی وقوع طوفان گرد و خاک نیز قابل پیش بینی است و اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی برای این شرایط جوی تا اوایل هفته آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

وی گفت: با توجه به شرایط ناپایدار جوی در استان اطمینان داشتن از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، گذاشتن قیم در کنار درختان آسیب پذیر و نهال‌های جوان، صرفه جویی در مصرف آب و برق و استفاده نکردن از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف با توجه به ماندگاری هوای گرم توصیه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha