۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85550242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی خراسان جنوبی هشدار نارنجی صادر کرد

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85550242
هواشناسی خراسان جنوبی هشدار نارنجی صادر کرد

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وزش باد شدید، کاهش کیفیت هوا و افزایش نسبی دما از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا، این هشدار هواشناسی که اقدام ضروری را می‌رساند پیرو هشدار قبلی (سطح زرد اول مرداد) صادر شد و شامل کل استان است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تقویت گرادیان فشار حاکم بر منطقه شرق کشور به تناوب تا سه‌شنبه به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش شدید تا خیلی شدید باد و گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان خواهد شد.

سمیه لطفی افزود: همچنین در مناطق بادخیز و مستعد به ویژه نیمه شرقی و بخش مرکزی استان وقوع طوفان گرد و خاک، بروز خسارت و اختلال در تردد قابل پیش بینی است.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده دما نیز به طور نسبی افزایش می‌یابد و هوا گرم‌تر می‌شود که مدیریت مصرف آب و برق کماکان توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین توصیه می‌شود هم استانی‌ها از سفرهای غیرضروری به ویژه در جاده‌های شرق و مرکزی استان از جمله جاده نهبندان - زابل خودداری کنند و سرعت مطمئنه رعایت شود.

وی گفت: اطمینان از پوشش و استحکام سازه‌ گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، گذاشتن قیم کنار نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر، اجتناب از رفتن به فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص، مراقبت از کندوهای زنبور عسل، صرفه جویی در مصرف آب و برق و استفاده نکردن وسایل پرمصرف برق در ساعات اوج مصرف از دیگر توصیه‌هاست.

لطفی افزود: صبح امروز خنک‌ترین ایستگاه استان قاین با کمینه دمای ۲۱ درجه و روز گذشته طبس با بیشینه ۴۸ درجه گرم‌ترین بود، برای مرکز استان نیز تغییرات دما بین ۲۳ و ۳۸ درجه سلسیوس ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha