۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85550906
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در طبس به ۴۹ درجه رسید

۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85550906
دمای هوا در طبس به ۴۹ درجه رسید

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته با تداوم گرمای هوا در سطح کشور و استان، بیشینه دما در طبس به ۴۹ درجه رسید.

سمیه لطفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ماندگاری هوای گرم در منطقه طی ۲۴ ساعت گذشته از ۱۸ ایستگاه هواشناسی استان، ۱۳ ایستگاه دمای بالای ۴۰ درجه را ثبت کردند.

وی گفت: در این مدت دمای هوا در طبس به ۴۹ درجه، دهسلم و بندان نهبندان به ترتیب ۴۸ و ۴۷ درجه سلسیوس ثبت شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ثبت دمای ۴۰ و بالای ۴۰ درجه در هشت مرکز شهرستان استان نیز خبر داد.

رسانه‌های محلی امروز به نقل از سایت eldoradoweather اعلام کردند که شهر طبس دیروز با ثبت دمای ۴۸.۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر جهان بود.

لطفی ادامه داد: با توجه به تقویت گرادیان فشار حاکم بر منطقه شرق کشور به تناوب تا سه‌شنبه وزش شدید تا خیلی شدید باد و گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان می‌شود.

وی گفت: همچنین در مناطق بادخیز و مستعد به ویژه نیمه شرقی و بخش مرکزی استان وقوع طوفان گرد و خاک، بروز خسارت و اختلال موقت در تردد قابل پیش بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تغییرات دما امروز ناچیز است و تداوم گرما پیش بینی می‌شود البته روزهای دوشنبه و سه شنبه با کاهش نسبی دما تا حدودی از شدت گرما کاسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: صبح امروز خنک‌ترین ایستگاه استان قاین با کمینه دمای ۲۲ درجه و طبس با بیشینه دمای ۴۹ درجه بود، برای مرکز استان نیز تغییرات دما بین ۲۵ و ۴۲ درجه سلسیوس ثبت شد.

لطفی گفت: همچنین بیشترین سرعت وزش باد ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه درح سربیشه با ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۲ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha