روز اردبیل بیانگر تاثیر این خطه در وحدت مذهبی ایران زمین است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با صدور پیامی به مناسبت روز اردبیل و بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی، این روز را نشانگر اهمیت تاثیر این خطه دارالارشاد در تحولات تاریخی و اتحاد مذهبی ایران زمین دانست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی اردبیل، در بخشی از پیام حسن محمدی ادیب که روز پنجشنبه منتشر شده، آمده است: چهارم مردادماه در تقویم رسمی کشور به نام روز اردبیل و روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی ثبت شده است و این اتفاق مهم و گرامیداشت هر ساله چهارم مرداد نشان از جایگاه و اهمیت دیار پرافتخار اردبیل و فرزندان این خطه در عرصه ملی دارد.

در این پیام افزوده شده است: اردبیل و اردبیلی‌ها در طول تاریخ همیشه در سرنوشت کشورمان نقش‌آفرین بوده و نام ایران را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی پرآوازه کرده‌اند.

محمدی ادیب تصریح کرده است: سنگ بنای تفکر وحدت مذهبی و جغرافیایی ایران از شمال غرب این سرزمین، با روی کار آمدن خاندان صفویه و قیام شاه اسماعیل صفوی گذاشته شده است.

محمدی ادیب با اشاره به این که ثبت روزی با عنوان اردبیل و عارف نامدار این خطه، شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم کشور، ادای دینی به خدمات تاریخی اردبیل است ، چهارم مرداد روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی را به مردم ایران به ویژه اهالی استان اردبیل تبریک گفته است.

به گزارش ایرنا ، شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور روز چهارم مرداد سالروز استقرار سلسله صفویه را در تقویم رسمی کشور به نام روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیل نامگذاری کرده و چند سال است که به همین مناسبت روز و هفته اردبیل با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی گرامی داشته شده و نخبگان و نوابغ علمی و ادبی استان معرفی و تجلیل می‌شوند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha