بیمه حوزه دام و طیور به دلیل شیوع بیماری‌های واگیر ، ضرورت دارد

شیراز- ایرنا- مدیر امور بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به شیوع بیماری های واگیر و افزایش تلفات در حوزه دام و طیور بر اهمیت بیمه این بخش تاکید کرد و گفت: طبق بند ۳ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم بیمه بخش دام و طیور اجباری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قدرت الله نوری پنجشنبه در نشست ستاد بیمه کشاورزی استان فارس اظهار کرد: دامداران با پرداخت حق بیمه حدود ۵ تا ۱۰ درصدی که بسیار اندک است می توانند از غرامت حدود ۶ میلیون تومانی بابت هر راس دام بهره مند شوند.

این مقام مسئول افزود: اگرچه این مبلغ نسبت به قیمت دام پایین است اما باعث حفظ چرخه تولید واحد دامی می‌شود.

به گفته وی عدم آگاهی نسبت به مزایای بیمه حوزه دام طیور و مشکلات اقتصادی این حوزه از جمله عوامل مؤثر در استقبال کم دامداران از امور بیمه‌ای است.

مدیر امور بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی کشور اظهار کرد: با توجه به قطع پرداخت خسارت های بلاعوض به کشاورزان در ۲سال گذشته که توسط مدیریت بحران کشور انجام می‌شد، در حال حاضر تنها حامی کشاورزان در دولت جمهوری اسلامی صندوق بیمه کشاورزی است از این رو به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به بیمه حوزه فعالیت خود اقدام کنند.

بیمه زنجیره تولید

مدیر امور بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: طرح بیمه زنجیره تولید بخش کشاورزی امسال به مرحله اجرا در آمده و شامل تمام عوامل تولید بخش کشاورزی می شود و حق بیمه پرداختی این طرح ۲۰ الی ۳۰ درصد کمتر از سایر بیمه‌هاست.

به گفته وی؛ ادوات کشاورزی، ابنیه و تاسیسات و سازه‌های گلخانه‌ها از جمله مواردی است که در این طرح قرار دارد.

نوری با اشاره به ارائه خدمات بیمه در ۲ طرح ملی کشاورزی قراردادی و توسعه کشت در دیمزارها، افزود: برای اجرای این ۲ طرح در سال گذشته ۲۰ درصد تخفیف حق بیمه داشتیم و پرداخت آن نیز در زمان برداشت محصول انجام شد.

مدیر امور بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی کشور اضافه کرد: در طرح ملی جهش تولید در دیمزارها ۸۰ درصد حق بیمه را صندوق بیمه کشاورزی پرداخت کرد و با توجه به پرداخت ۱۵ درصد حق بیمه توسط جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام، سهم کشاورزان فقط ۵ درصد بود.

نوری عنوان کرد: در سال گذشته استان فارس دومین استان کشور بود که در سطحی حدود ۳۱۳ هزار هکتار در زیربخش زراعت تحت پوشش بیمه ای قرار گرفت.

وی افزود: در بخش شیلات و آبزیان نیز ۴۰ درصد رشد پوشش بیمه داشتیم.

مدیر امور بیمه ای صندوق بیمه با بیان اینکه پرداخت غرامت خسارت‌های بخش کشاورزی کشور در سال گذشته ۳۱۳ میلیارد تومان بود، افزود: ۴۳ درصد از این مبلغ به بخش زراعت، ۷۶ درصد به بخش باغبانی و مابقی نیز به سایر بخش‌ها پرداخت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha