۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۶
کد خبر: 85548967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه‌های علوم‌پزشکی پرچمداران جوانی جمعیت باشند

همدان- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در سالیان گذشته، مقطعی پرچمدار کنترل جمعیت در کشور بودند و امروز هم باید با ترغیب جامعه پرچمدار فرزندآوری و جوانی جمعیت باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام مصطفی رستمی عصر پنجشنبه در آیین پایانی دوازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری نظام سلامت(سیمرغ) اظهار کرد: این جشنواره نشان‌دهنده وجود جریان قوی و معنادار فرهنگی و هنری، به خصوص در قشر تخصصی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه خانواده حوزه سلامت در حوزه هنر نیز صاحب اثر هستند، ادامه داد: هنرمندانی در حوزه سلامت داریم که دارای دیدگاه و اثر در این حوزه هستند و این بخش از دیدگاه تفکری حوزه بهداشت و درمان باید تقویت شود.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: این دیدگاه هنری در حوزه سلامت موجب تقویت استعدادها در سایر دستگاه‌ها نیز باشد و به عنوان یک الگو استفاده شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقطعی پرچمدار کنترل جمعیت در کشور بودند و امروز هم که ما نگرانی جوانی جمعیت را داریم، ضریب موثر اقدام و عمل دانشگاه‌های علوم پزشکی را در حوزه علوم پزشکی کشور شاهد هستیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه یک جامعه آینده‌دار و پرچمدار در جهان، باید جوان باشد، افزود: وظیفه مهمی در حوزه جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری بر دوش دانشگاه‌ علوم پزشکی کشور است.

وی تاکید کرد: کاری ‌که در حوزه جوانی جمعیت با همکاری مجموعه‌های مختلف در دولت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی آغاز شد فراتر از دولت‌های سیاسی بود.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: دوره جدیدی از خدمت را پس از رییس جمهور شهید شاهد هستیم و از دولت جدید نیز انتظار داریم در سیاست‌های کلی نظام از جمله موضوع تمدنی جوانی جمعیت فعال باشد.

وی اظهار کرد: شعار دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ (ایران جوان بمان) بود و دانشگاه علوم پزشکی یکی از پیش قراولان این حوزه بوده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: اگر در دوره کرونا شاهد جشن به صفر رسیدن آمار مرگ و میر بودیم حاصل زحمات جهادگران حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بود.

دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری سیمرغ با شعار «ایران، جوان بمان» در بخش های نمایشنامه‌نویسی، تحقیق و پژوهش، سرود، فیلم، هنرهای تجسمی و برنامه‌های رادیویی از ۲ تا پنج مرداد به میزبانی همدان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha