تیرانداز اصفهانی فردا در المپیک پاریس به میدان می رود

اصفهان- ایرنا- «فاطمه امینی» تیرانداز اصفهانی حاضر در المپیک پاریس فردا (یکشنبه) به میدان می رود، این تیرانداز به همراه «فرزانه فصیحی»، ۲ نماینده استان اصفهان در المپیک پاریس هستند که مسابقات خود را در المپیک این هفته آغاز می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بازی های المپیک سی و سوم از روز شنبه در پاریس آغاز شد و فردا (یکشنبه) در دومین روز این مسابقات فاطمه امینی یکی از ۲ نماینده استان اصفهان در المپیک پاریس از ساعت ۱۰:۴۵ در رقابت های دور مقدماتی «تفنگ بادی» دست به اسلحه خواهد شد.

فاطمه امینی در رشته تیراندازی و فرزانه فصیحی در رشته دوی سرعت تنها نمایندگان اصفهان در المپیک پاریس هستند که با کسب سهمیه راهی این مسابقات شده اند.

در این دوره از المپیک، کشورمان بدلیل ناکامی رشته‌های توپی از جمله والیبال، هندبال، بسکتبال و فوتبال در کسب سهمیه با کاهش تعداد ورزشکاران نسبت به دوره‌های گذشته روبه‌رو است و تنها ۴۰ نماینده از ایران در المپیک سی و سوم حضور دارند که ۲ نفر از آن ها اصفهانی هستند.

امینی که عضو تیم تیراندازی باشگاه سپاهان نیز هست، دی ماه سال گذشته با کسب عنوان ششم در فینال تفنگ ۱۰ متر بانوان در پیکارهای قهرمانی آسیا، سومین سهمیه این رشته در بازی‌های المپیک پاریس و سیزدهمین سهمیه المپیکی کشورمان را بدست آورد.

گفتنی است، امینی در تفنگ ۱۰ متر بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در جاکارتای اندونزی به‌ عنوان نفر هفتم راهی فینال شد و با ایستادن در رده ششم، سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد.

آغاز ماجراجویی ۲ نماینده اصفهان در المپیک پاریس

امینی در صورت صعود به فینال دوشنبه (هشتم مرداد) از ساعت ۱۱ در بخش «فینال تفنگ بادی» به مصاف رقیبانی خواهد رفت که پیش بینی می شود از چین و کره باشند.

فاطمه امینی، شرمینه چهل امیرانی و هانیه رستمیان سه ورزشکار اعزامی تیم ملی تیراندازی کشورمان در بخش «تیراندازی با تفنگ بادی» هستند که به این مسابقات اعزام شده اند.

امینی روز پنجشنبه (۱۱ مرداد) از ساعت ۱۳:۳۰ در بخش «مقدماتی تفنگ سه وضعیت» روبروی اهداف قرار خواهد گرفت و در صورت کسب حد نصاب برای صعود جمعه (۱۲ مرداد) از ساعت ۱۱ در فینال این بخش حاضر خواهد شد.

فاطمه امینی، شرمینه چهل امیرانی دو نماینده کشورمان در بخش «تفنگ سه وضعیت» هستند که با کسب سهمیه در این رشته در مسابقات المپیک حاضر می شوند.

آغاز ماجراجویی ۲ نماینده اصفهان در المپیک پاریس

فرزانه فصیحی تنها دونده زن ایرانی در المپیک پاریس

فرزانه فصیحی دونده اصفهانی و دیگر نماینده استان در المپیک پاریس دی ماه پارسال سهمیه المپیک را در دوی ۱۰۰ متر بدست آورد، البته بدست آوردن مدال در این رشته کار ساده ای نیست و باید اذعان کرد و همینکه فصیحی با سهمیه‌ای که خود آن را گرفته عازم پاریس می‌شود، کار بزرگی است.

فصیحی ۶ سال است که خارج از ایران تمرین می‌کند و عصر روز پنجشنبه گذشته در مراسمی با حضور سفیر ایران در صربستان، اعضای سفارت و ایرانیان مقیم این کشور از بلگراد راهی پاریس شد و به جمع اعضای کاروان ایران پیوست.

فصیحی به عنوان تنها بانوی دومیدانی ایران در المپیک پاریس شرکت خواهد کرد و روز جمعه (۱۲ مرداد) از ساعت ۱۲:۰۵ در «مقدماتی دوی ۱۰۰ متر» و از ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه در «دور اول دوی ۱۰۰ متر» با رقبای خود به رقابت خواهد پرداخت.

آغاز ماجراجویی ۲ نماینده اصفهان در المپیک پاریس

به گزارش ایرنا، المپیک ۲۰۲۴ پاریس از پنج تا ۲۱ مرداد (۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست) برگزار می شود، پارالمپیک پاریس نیز هم هفت تا ۱۸ شهریور(۲۸ آگوست تا هشت سپتامبر) برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha