۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85549394
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرمان: کشور در اوج ثبات و همدلی قرار دارد

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز کشور در اوج ثبات، همدلی و همراهی قرار دارد گفت: با وجود اینکه رییس جمهور انقلابی، پرتلاش و در تراز انقلاب را از دست دادیم، اما کشور در کمال ثبات و آرامش توانست انتخابات را برگزار کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه کرمان و در مصلای امام علی(ع) افزود: رییس جمهور منتخب هفته آینده پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، بستر را برای معرفی کابینه فراهم می کند و امیدواریم هم مجلس و هم دولت از این آزمون بزرگ بتوانند سرفراز بیرون بیایند.

وی تصریح کرد: رییس جمهوری که رهبر فرزانه انقلاب، موفقیت او را موفقیت همه ما و پیروزی او را پیروزی هرکدام از ما که نسبت به انقلاب، ایران و نظام دلداده هستیم، می دانند و با این پشتوانه قرار است کابینه را معرفی کند گ، مجلس با دقت هرچه تمام تر به کابینه رای اعتماد بدهد.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: در این آزمون بزرگ که دولت و مجلس در آن قرار گرفته اند باید به ۲ امر مهم توجه داشته باشیم، اول باید مراقب باشیم که دشمن در بهترین حالت می خواهد ۲ قطبی و اختلاف را در کشور بدمد و در کشور اختلاف ایجاد شود.
وی افزود: در مرحله دوم دولتی که با معیارهای مورد نظر رهبر معظم انقلاب کار را در دست بگیرد و اشخاص امین، صادق، متدین، افرادی که از بن دندان نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند و کسانی که به آینده کشور خوشبین هستند و امیدآفرینی می کنند، بتوانند در شرایط فعلی وزارت‌خانه ها را در دست بگیرند.
علیدادی سلیمانی گفت: دولت همگام، همدل و همراه با نظام، انقلاب کار را در دست خواهد گرفت و از این آزمون بزرگ مجلس و رییس جمهور منتخب به یاری خدا سرافراز بیرون خواهد آمد.
وی بیان کرد: عملیات غرورآفرین مرصاد یکی دیگر از برگ های مهم تاریخ این کشور است، آن زمان  گروهک ها و منافقین با پشتیبانی صدام تصمیم گرفتند حمله مستقیم و همه جانبه ای به کشور را آغاز کنند و از مرزها بگذرند، شهرها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتند و به خیال خودشان در مرکز کشور جشن پیروزی را می گیرند.
امام جمعه کرمان تاکید کرد: اما رزمندگان سلحشور که هشت سال در دفاع مقدس اجازه ندادند به یک وجب از خاک کشور تعرض شود و هر جا تعرض شد پاسخ محکم دادند، اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور در اشغال بماند، به همت رزمندگان، این حرکت ناجوانمردانه خنثی شد و عملیات مرصاد رقم خورد که یکی از روزهای پیروزی غرور آفرین کشور است.
وی اظهار داشت: با برملا شدن مواردی از مواضع بنی صدر که زاویه او را با انقلاب مشخص می کرد صبر انقلابی مردم به پایان رسید و مجلس انقلابی بنی صدر را عزل کرد و پس از آن مجبور شد فرار را بر ماندن در این کشور ترجیح دهد.
امام جمعه کرمان ادامه داد: دشمنان ما فکر می کردند با رفتن بنی صدر همفکرانش، می توانند برای کشور مشکلاتی به وجود بیاورند که بخش دیگری از تاریخ کشور ما است.
وی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری بیان کرد: این عالم شجاع و مبارز هم خطر استبداد و هم خطر استکبار را درک کرد و برخی ساده اندیشان از مشروطه دفاع کردند، به مشروعه آن توجه نکردند و با کمال تاسف اتفاق های تلخی در تاریخ کشور رقم خورد که شیخ فضل الله نوری آن را پیش بینی می کرد و بعد از آن مشروطه هم مورد هجمه قرار گرفت و به نتیجه نرسید.
علیدادی سلیمانی اظهار داشت: نخستین نماز جمعه کشور پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دستور امام راحل به صورت رسمی با حکمی که به مرحوم آیت اللّه طالقانی داد، در سال ۵۸ در تهران برگزار شد.
وی افزود: نماز جمعه ای که عملکردهای متفاوتی را در راستای دفاع از ارزش ها و انقلاب، آن هم در صحنه های مختلف هم در حوزه فرهنگ، دیانت و سیاست به نمایش گذاشت.
امام جمعه کرمان در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: دنیای امروز دنیای بی‌رحم و طرفدار ظلم و آدم کشی است، مراکز قدرت و کشورهای بزرگ که سال‌ها حرف از حقوق بشر می زدند و می زنند،شما دیدید در روزهای اخیر شخصی جلاد، آدم کش و کودک کش را به مجلس و پارلمانشان برای سخنران دعوت کردند.

علیدادی سلیمانی افزود: اگر چه دولت حاکمه ایالات متحده از فرد جانی و قاتل که پرونده جنایی در سازمان ملل و محاکم قضایی آن دارد به مجلس دعوت می کند اما نمایندگان و افرادی در همان کشور متوجه این هستند که نخست وزیر رژیم جعلی، غاصب و آدمکش نباید دعوت شود و برای اعتراض به آن در جلسه سخنرانی حضور پیدا نمی کنند.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه یمن پهپاد خودش را به مراکز حساس در رژیم جعلی و غاصب رساند و از قدرت جدید خودش رونمایی کرد گفت: اگر رژیم جلاد و آدمکش اسرائیل دست از پا خطا کند، رزمندگان یمن در کنار جبهه مقاومت اسلامی با شدیدترین وجه ممکن با او برخورد و آن را تنبیه می کنند. 
وی بیان کرد: از خواهران و برادران ایمانی می خواهم در روز اهدای خون شرکت و با حضور در این تکلیف اجتماعی به خواهران و برادران خود کمک کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha