تعامل دولت و مجلس می‌تواند مشکلات مردم را به حداقل برساند

تهران- ایرنا- نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: از نمایندگان انتظار داریم که همه به دولت کمک کنند، بی شک تعامل دولت و مجلس می تواند مشکلات مردم را به حداقل برساند و به توسعه کشور کمک کند.

محمد بهرامی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات رهبر معظم رهبری می تواند نقشه راه آینده مجلس و دولت باشد و نقش مهمی در شیوه اداره کشور از سوی مسئولان دارد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نمایندگان علاوه بر پرسشگری باید پاسخگوی عملکرد خود باشند گفت: همه نمایندگان باید در مقابل ملت بزرگ ایران پاسخگو باشند و در مسیری قدم بردارند که به حل مشکلات کشور کمک کند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا، تعامل مجلس با دولت چهاردهم برای تشکیل کابینه را از مهمترین ضرورت های کشور عنوان کرد و بیان داشت: همکاری برای تشکیل سریع کابینه یکی از اولویت های مهم دولت و مجلس در روزهای آتی است و مقام معظم رهبری هم در این رابطه تاکید داشتند که معیار و مولفه های مورد نظر برای انتخاب افراد شایسته برای مدیریت کشور لحاظ شود.

بهرامی با اشاره به سوابق دکتر پزشکیان در حوزه تقنینی گفت: دکتر پزشکیان بیش از چهار دوره نماینده مردم در مجلس بوده است و این سوابق می تواند برای ادامه مسیر و انتخاب ها در تعامل با مجلس تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایرنا، نکته هشتم و پایانی رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان با ایشان در خصوص کار فوری و پیش روی مجلس یعنی رأی اعتماد به کابینه آقای پزشکیان بود.

ایشان تعیین هر چه زودتر کابینه بعد از انجام امور لازم را مفید و ضروری خواندند و گفتند: در این زمینه هم نمایندگان مجلس و هم رئیس‌جمهور منتخب و محترم، مسئولیت‌های سنگینی دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص ویژگی‌ها و معیارهای ضروری برای افرادی که وزیر و میدان‌دار اقتصاد، فرهنگ، سازندگی و تولید خواهند شد، گفتند: کسی را باید میدان‌دار کرد که امین، صادق، متدیّن و از بُن دندان معتقد به جمهوری اسلامی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ایمان یک شاخص مهم است، امید به آینده و نگاه مثبت به افق شاخص مهم دیگر است و به کسانی که نگاهشان به افق تاریک است و معتقدند نمی‌شود کاری کرد، نمی‌توان مسئولیت‌های مهم و کلیدی داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha