مجلس و دولت برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و انتظارات مردم تلاش کنند

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه موقت قصرشیرین گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و انتظارات مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ذوالفقاری در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین، افزود: اولین مواجهه مجلس و دولت در روزهای آینده رقم خواهد خورد، آنگاه که رئیس‌جمهور قرار است اعضای کابینه خود را به مجلس معرفی کند و از نمایندگان مردم رأی اعتماد بگیرد و این اولین آزمون مجلس و دولت در تحقق منویات رهبر انقلاب است.

وی اظهار کرد: کنار گذاشتن تعلقات سیاسی و تقدم منافع ملی بر منافع جناحی، حرکت در مسیر همکاری حداکثری ۲ قوه مجریه و مقننه است، گرایش سیاسی اکثریت نمایندگان ملت و رئیس‌جمهوری منتخب مردم از ۲ جناح سیاسی متفاوتند و همین امر موجب‌شده نگرانی‌هایی در این زمینه به‌وجود آید و اگر قرار باشد خوی جناحی و سیاسی بر روابط این ۲ حاکم شود، بدون‌شک منازعات سیاسی اوج می‌گیرد و حاصل آن قفل‌شدن امور کشور خواهد شد.

امام جمعه موقت قصرشیرین گفت: توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب در دیدار نمایندگان، ضمن دعوت به همدلی و تعامل، شاخص‌هایی را برای تشکیل کابینه دولت آینده ارائه دادند که توجه به این شاخص‌ها می‌تواند محور رایزنی و تعاملات مجلس و دولت باشد.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور افرادی با چنین شاخص‌هایی را معرفی کند تا در قامت وزارت مشغول به کار شوند و از دیگر سو مجلس نیز ضمن آنکه اصل را بر تعامل و همکاری گذاشته است، باید وجود این شاخص‌ها در نامزدهای پیشنهادی را مورد بررسی دقیق قرار دهد، چراکه مسئولیت در نظام اسلامی امانت است و امانت‌ها را باید به صاحبان آن‌ها سپرد.

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به نقش قانون‌گذاری در کارآمدی نظام ، گفت: مجلس با ریل‌گذاری، می‌تواند بسترساز کارآمدی دولت باشد، امری که در دیدار اخیر نمایندگان با رهبر انقلاب اسلامی مورد اشاره ایشان نیز قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به چرایی و چیستی حکم تنفیذ ریاست جمهوری ،گفت: تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست وی بر قوه‌ مجریه است ، رییس‌جمهور در جایگاه ریاست قوه‌ مجریه، تصمیماتی اخذ نموده و اقداماتی انجام می‌دهد که از شئون ولایت است ، امور اجرایی جامعه نیز از جمله شئون ولایت است و به همین دلیل رییس قوه‌ مجریه باید منصوب یا مأذون از جانب او باشد، در غیر این صورت فاقد مشروعیت خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز اقامه اولین نمازجمعه و تقارن آن با ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: حماسه عاشورا را باید قرآن محور و قرآن مدار بدانیم و نماز جمعه نیز یک پایگاه مهم دینی ،سیاسی، اجتماعی و قرارگاهی برای طرح موضوعات و مسائل فکری، خدمات اجتماعی و همکاری‌های مردمی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha