۶ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبر: 85549762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت زکات در ساوه ۲۲ درصد افزایش یافت

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبر: 85549762
پرداخت زکات در ساوه ۲۲ درصد افزایش یافت

ساوه - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه گفت: پرداخت زکات سه ماه ابتدای امسال در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش یافت.

حسین ذبیحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت مردم نیکوکار شهرستان ساوه، ۱۱۲ میلیارد ریال زکات واجب، مستحبی، فطریه و کفاره پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه از این مبلغ ۱۰۴ میلیارد ریال در سرفصل فطریه بود، افزود: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز به ترتیب در سرفصل های مستحب و واجب جمع آوری شده که زکات دریافتی برای کمک به نیازمندان و ارایه خدمات به آنان مصرف می‌شود.

رییس کمیته‌ امداد ساوه عنوان کرد: پرداخت زکات در مقایسه با ۹۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۲ درصدی مواجه شده است.

وی مشارکت در طرح‌های عمرانی، تامین جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی نیازمندان و تامین بسته‌های معیشتی را از جمله موارد مصرف زکات در شهرستان اعلام کرد.

ذبیحی همچنین پیش‌بینی پرداخت زکات در این شهرستان تا پایان سال را ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عمده پرداخت‌های زکات مستحبی و واجب در این شهرستان مربوط به محصولات کشاورزی است.

هم اکنون در شهرستان ساوه چهار هزار و ۷۰۰ خانواده تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است که ۷۵ درصد آنان در مناطق شهری و ۲۵ درصد در مناطق روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha