۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85549824
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افزایش شدت گرما در همدان، دما به ۴۱ درجه می رسد

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳
کد خبر: 85549824
افزایش شدت گرما در همدان، دما به ۴۱ درجه می رسد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: به دنبال استقرار جبهه هوای گرم، دمای هوای استان امروز و فردا به اوج خود و در برخی از نقاط استان به ۴۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

روح الله زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان از امروز تا پنج روز آینده صاف و آفتابی و در ساعات بعدازظهر گاهی ابرهای موقتی، وزش باد همراه با پدیده غبار رقیق، افزایش سرعت باد و گرمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه به بعد کاهش یک تا ۲ درجه ای دمای هوا انتظار می‌رود و از روز دوشنبه به بعد دماهای حدود۳۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد در شهر همدان پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: سرعت باد در روز گذشته در شیرین سو کبودرآهنگ به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

زاهدی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

وی گفت: در این مدت شهر بهار با ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و فامنین با ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرهای استان معرفی شدند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha