۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85549855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج سالگی سن طلایی برای رشد کودک در رشته ژیمناستیک است

همدان- ایرنا- رئیس هیات ژیمناستیک همدان گفت: پنج سالگی سن طلایی بری رشد کودک در ورزش ژیمناستیک است و والدین توجهی به شایعات مبنی بر اینکه قد را می‌سوزاند، نداشته باشند.

مهدی صمدی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: ژیمناستیک امروزه یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های جهان به شمار می‌رود که قدمت تاریخی در المپیک دارد و ویژگی‌های منحصر به فرد این رشته باعث شده همگان حتی قهرمانان سایر ورزش‌ها نیز از کودکی به آن گرایش پیدا کنند.

وی اضافه کرد: امروزه خیلی از ورزشکاران قهرمان و بنام جهان شروع ورزشی خود را از ژیمناستیک داشته‌اند و بی‌خود نیست که به مادر رشته‌های ورزشی معروف است.

صمدی با رد هرگونه ادعا مبنی بر کوتاهی قد در فعالیت ژیمناستیک، گفت: ژیمناستیک کاران موفق کوتاه قد هستند چرا که بهتر می‌توانند حرکات را انجام بدهند و برخی تصور می‌کنند آن‌ها دچار کوتاهی قد شده‌اند.

وی ادامه داد: ورزشکاران ژیمناستیک همیشه در حال پرش هستند و مدام کش می‌آیند بنابراین چطور می‌شود کوتاه بمانند ضمن اینکه ژیمناستیک مادر تمام رشته‌ها به شمار می‌رود و در کشورها از محبوبیت خاصی برخوردار است.

رئیس هیات ژیمناستیک همدان با اعتقاد به اینکه پنج سالگی بهترین سن برای پرداختن به این ورزش است، یادآور شد: فواید ژیمناستیک بر هیچکس پوشیده نیست؛ انضباط در زندگی اولین مولفه‌ای است که با ورود به ژیمناستیک تقویت می‌شود ضمن اینکه تمام مؤلفه‌های آمادگی جسمانی مثل رفلکس، چابکی و انعطاف پذیری و همچنین قدرت جسمانی ورزشکار ارتقا پیدا می‌کند.

وی افزود: همچنین قد ژنتیکی است و خیلی ارتباطی به این مسأله ندارد و افرادی در ژیمناستیک موفق هستند که قد کوتاه یا حداقل متوسطی داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر ورزشکار قدبلند باشد در اجرای حرکات موفق نخواهد بود ضمن اینکه گرایش قد در رشته‌های مختلف متفاوت است، به عنوان مثال والیبالیست باید بلند قد باشد و کشتی گیر باید قد متوسطی داشته باشد.

استان همدان دارای بیش از هفت هزار ورزشکار در رشته‌های زیرمجموعه ژیمناستیک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha