ورزشکاران آذربایجان‌غربی طلایه دار رقابت ایرانیان در پاریس

ارومیه- ایرنا- آذربایجان غربی در المپیک پاریس ۲۰۲۴ با سه ورزشکار حضور یافته است که البته ۲ ورزشکار به صورت رقابتی در مسابقات قایقرانی و شمشیربازی حضور دارند و یکی از این سه نفر به صورت نمایشی حضور دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مراسم افتتاحیه المپیک پاریس جمعه شب با حضور ورزشکاران بیش از ۲۰۰ کشور جهان در شهر پاریس برگزار شد و نمایندگان ایران نیز در آن حضور داشتند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوردند.

صبح امروز، شنبه نیز مسابقات به صورت رسمی در رشته های مختلف آغاز شده و در همان آغازین ساعات، نماینده آذربایجان غربی در رشته قایقرانی به مصاف حریفان خود می رود.

کاروان المپیک ایران با ۴۰ ورزشکار در ۱۳ رشته وارد دهکده المپیک شده که ۲ نفر از آن‌ها شامل فاطمه مجلل و علی پاکدامن از استان آذربایجان‌غربی هستند.

فاطمه مجلل که در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا یکی از آرزوهای خود را حضور در المپیک می دانست، امروز در رشته قایقرانی رویینگ المپیک ۲۰۲۴به رقابت خواهد پرداخت که عنوان این مسابقه در دور اول مسابقات رویینگ تک نفره ۲ هزار متر است.

حریفان او در این رقابت از کشورهای آفریقای جنوبی، اسپانیا، استرالیا، نیکاراگوئه و اوگاندا هستند که سه نفر اول هر دور به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند.

علی پاکدامن نیز در رشته شمشیربازی به رقابت می‌پردازد و با آمادگی و پیشرفت هایی که حاصل کرده امید فراوانی برای کسب مدال وی وجود دارد.

وی امروز با کنتو یوشیدا از کشور ژاپن در دور یک شانزدهم شمشیر بازی انفرادی اسلحه سابر مسابقه خواهد داد و در صورت برد، روند مسابقات او ادامه خواهد داشت.

علی حیدریان از آذربایجان غربی نیز در رشته هندبال ساحلی همراه با نخبگان این رشته از کشورهای مختلف دنیا در حاشیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس به صورت نمایشی حضور دارد.

برنامه های ورزشکاران آذربایجان غربی در نخستین روز رقابت های المپیک به شرح زیر است:

شنبه ۶ مرداد:

قایقرانی رویینگ فاطمه مجلل

ساعت ۱۱:۴۲

شنبه ۶ مرداد:

شمشیربازی انفرادی سابر علی پاکدامن

ساعت ۱۴:۲۵

فاطمه مجلل توپراق قلعه متولد مرداد ۱۳۸۱ در ارومیه است که از سال ۱۳۹۸ و ۱۷ سالگی، رشته قایقرانی را آغاز کرده و علاوه بر مدال های مختلف ملی، در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ نیز موفق به کسب مدال نقره در بخش چهارنفره ۲ پارو شده‌است.

او در مسابقات روئینگ زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ تایلند موفق به کسب ۲ مدال طلا شد.

مجلل همچنین به عنوان پرچمدار ایران در اختتامیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس انتخاب شده است؛ او اولین نماینده بانوی آذربایجان غربی در المپیک است.

سید علی پاکدامن متولد شهریور ۱۳۶۹ است که در اسلحه سابر با حریفان رقابت می کند؛ او که تبحر بسیار بالایی در شمشیربازی دارد و یکی از نخبه های این رشته ورزشی به شمار می رود، در سال ۲۰۲۳ پس از ۲۲ سال توانست ایران را صاحب مدال طلای انفرادی در شمشیریازی کرده و حریف کره ای خود را شکست دهد.

این شمشیرباز اهل آذربایجان غربی از سال ۲۰۱۳ در رقابت های مختلف جهانی و آسیایی بازی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha