ضرورت دریافت کد صحت برای دانش‌آموختگان توسط دانشگاه‌ها

تهران- ایرنا- مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان با اشاره به ثبت اطلاعات شماری از دانش‌آموختگان در پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی گفت: دانشگاه‌ها باید کد صحت دانش آموختگان خود را از سامانه سجاد دریافت کنند تا این اطلاعات اصالت یابند و روند ثبت آنها در پایگاه یادشده تسریع شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، حامد ثقفی اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ قانونی را با عنوان قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی تصویب شد که از آن تحت عنوان قانون مدام یا دوام یاد می‌شود.

وی ادامه داد: مورد دهم این قانون مربوط به پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور است که متولی آن وزارت علوم شناخته شد. بر این اساس سال گذشته سازمان امور دانشجویان این پایگاه را ایجاد کرد و طی یک بازه زمانی به بررسی مدارک نامزدهای مجلس شورای اسلامی پرداخت.

مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان افزود: علاوه بر پایگاه موجود سامانه‌ای نیز تحت عنوان https://codesehat.ir/ طراحی شده که حوزه علمیه، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی به آن متصل شده‌اند و اطلاعات دانش آموختگان و دانشجویان خود را در آن بارگذاری می‌کنند.

تقویت این پایگاه در دستور کار قرار دارد. در ابتدای راه اندازی این پایگاه، اطلاعات حدود ۲.۵ میلیون نفر که از فارغ التحصیلان سال ۹۹ به بعد و دارای کد صحت بودند در آن بارگذاری شد، اما از آنجا که حدود ۱۲ میلیون نفر فارغ التحصیل داریم این آمار بسیار پایین بود بنابراین به افزایش آن پرداختیم.

ثقفی با بیان اینکه در کمتر از یک سال اطلاعات این پایگاه تا حد زیادی تکمیل شده، تصریح کرد: برای تکمیل داده‌ها سفرهای استانی خود را آغاز کرده‌ایم و تا کنون به استان های قم، اصفهان، همدان، آذربایجان غربی و شرقی سفر کرده‌ایم و این سفرها ادامه دارد تا بانک اطلاعات تکمیل شود.

وی گفت: مهم‌ترین موضوع پس از تکمیل اطلاعات، دریافت کد صحت برای دانشنامه است. بسیاری از دانشنامه‌ها دارای کد صحت نیستند بنابراین از منظر سازمان امور دانشجویان اصالت کافی ندارد.

مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان ادامه داد: دریافت کد صحت از طریق سامانه سجاد انجام می‌شود که از سال ۹۵ آغاز شد و از سال ۹۹ به بعد همه دانشگاه‌ها موظف شدند برای دانشنامه‌ها کد صحت دریافت کنند. بنابراین تمام دانشنامه های پیش از سال ۹۵ فاقد کد صحت هستند و باید کد صحت دریافت کنند.

مدیر کل امور دانش آموختگان تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید کد صحت دانش آموختگان خود را از سامانه سجاد دریافت کنند تا این اطلاعات به طور کلی دارای کد صحت شوند و اصالت یابند.

ثقفی تصریح کرد: اگر دانشگاه‌ها اقدام به تکمیل پرونده ها و دریافت کد صحت برای دانشنامه‌های دانش آموختگان خود کنند پاسخ به استعلام از سازمان امور تسریع و تسهیل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha