۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85549984
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

« پال» سی و هشتمین شهرستان فارس می‌شود

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85549984
« پال» سی و هشتمین شهرستان فارس می‌شود

شیراز - ایرنا - نماینده مردم لامرد و مهر استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ارتقای مناطق گله‌دار، اسیر، فال و روستاهای تابعه به شهرستان «پال» در واپسین روزهای کاری دولت سیزدهم به تصویب رسید و به این ترتیب شمار شهرستان های فارس به ۳۸ خواهد رسید.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، سیدموسی موسوی روز شنبه اعلام کرد: در جلسه چهارشنبه گذشته کمیسیون سیاسی دفاعی دولت که به ریاست وزیر کشور، با حضور نایب ‌رئیس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، طرح ایجاد شهرستان پال به تصویب رسید.

وی افزود: ارتقای مناطق گله‌دار، اسیر، فال و روستاهای تابعه به شهرستان، نقش چشمگیری در رشد و شکوفایی این مناطق محروم دارد و به همین دلیل از آرزوهای دیرینه مردم این خطه است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شهرستان پال، پس از تهیه طرح و تصویب در استانداری فارس، به تأیید شورای تأمین استان و سپس به تصویب وزارت کشور رسید. در مرحله بعد، فرآیند تصویب این طرح در دولت نیز با وجود تمام کارشکنی‌ها، مانع‌تراشی‌ها و از سد تمام موانع عبور و مهر تأیید وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی دولت را دریافت کرد.

نماینده مردم لامرد و مهر مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوعاتی که قرار است در صحن علنی دولت طرح شوند، پیش از آنکه در دستور کار هیأت وزیران قرار گیرند، ابتدا به کمیسیون تخصصی ارجاع می‌شود تا با حضور وزرای مربوط، مورد بحث و بررسی کامل قرار گیرند.

« پال» سی و هشتمین شهرستان فارس می‌شود

وی افزود: چنانچه مطلبی در کمیسیون تخصصی به تصویب برسد، دیگر در جلسه دولت بحث چندانی بر روی آن نمی‌شود و در اکثریت قریب به اتفاق موارد، سایر اعضای هیأت وزیران نیز در صحن علنی دولت به آن موضوع رأی مثبت خواهند داد.

موسوی اضافه کرد: با تصویب طرح ایجاد شهرستان پال در کمیسیون سیاسی دولت، گامی بلند برای تحقق یک اتفاق تاریخی رقم خورد.

نماینده مردم لامرد و مهر عنوان کرد: «پال» نام قدیم این منطقه بوده و به همین دلیل این نام برای شهرستان جدید فارس انتخاب شده است.

گله‌دار در جنوب فارس و فاصله ۲۹۹ کیلومتری با شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha