۱۵۰ میلیارد ریال برای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری هزینه شد

شهرکرد – ایرنا – مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان با مشارکت جهادکشاورزی گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای این استان در سال زارعی جاری هزینه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود ابراهیمی در نشست بررسی برداشت محصول از مزارع طرح جهش تولید در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری افزود: با هزینه‌کرد این اعتبار امروز شاهد افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در این اراضی هستیم.

وی اظهار داشت: طرح جهش تولید در دیم‌زارها طرح مشترکی بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت جهادکشاورزی است که مسئولیت حمایت و پشتیبیانی از این طرح در بخش‌های مختلف از جمله ادوات، کارشناسان پهنه، تجهیزات و لجستیک برعهده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها در سطح ۶۲ هزار هکتار

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زارها استان در سال زراعی جاری در سطح ۶۲هزار هکتار اجرا شد.

روح‌الله سعیدی افزود: در قالب این طرح حدود ۷۰ کارنده کشت مستقیم، ۳۰ دستگاه ادوات دنباله بند شامل زیرشکن، سم‌پاش و سایر دستگاه‌ها از طریق تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد و با بازپرداخت پنج ساله خریداری و در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ تن بذر انواع محصولات دیم شامل گندم، جو، نخود، عدس و علوفه نیز خریداری و به صورت رایگان در اختیار کشاورزان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت و پراکنش مناسب بارش‌ها در فصل بهار و همچنین همراهی و تلاش کشاورزان استان موجب افزایش ۲۵ درصدی عملکرد مزارع زیر پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارهای شود.

توسعه مکانیزاسیون رهاورد طرح جهش تولید در دیمزارها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحویل ۱۰۰ دستگاه کارنده به کشاورزان گفت: توسعه مکانیزاسیون مهمترین رهاورد اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان است.

سیرویس بیک‌بکان ارتقای دانش بهره‌برداران، رعایت اصول فنی در دیم‌زارها، رعایت تناوب که موجب افزایش عملکرد و حاصل‌خیزی خاک و تناوب نباتات علوفه‌ای را از دیگر مزایای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها عنوان کرد.

وی در خصوص بذرمال کردن بذرها گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار تن از بذرهای گندم، جو و نباتات علوفه‌ای دیم در دیمزارها استفاده شد و همین امر موجب شد تا عملکرد بهتری در دیم‌زارهای استان به ثبت برسد.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد زمین‌های چهارمحال و بختیاری زیرکشت محصولات مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha