۲۴۰ هزار تن چغندر قند در سرپل ذهاب کرمانشاه برداشت شد

قصرشیرین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه گفت که امسال ۲۴۰ هزار تن محصول چغندرقند از سطح مزارع این شهرستان برداشت شد.

ایرج بهرامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان محصول از سطح سه هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع زیرکشت چغندر سرپل ذهاب برداشت و روانه پنج کارخانه قند بیستون، اسلام آباد غرب، شهرکرد، اصفهان و قزوین شد.

وی اظهار کرد: تمام مراحل تولید محصول چغندر از کاشت تا برداشت به صورت مکانیزه و به روش خرید تضمینی توسط کارخانه‌های قند انجام شده که در این رابطه نمایندگان پنج کارخانه بیستون، شهرکرد، اصفهان، قزوین و اسلام آباد غرب از ابتدای عملیات برداشت تاکنون با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در منطقه مستقر شده و محصول کشاورزان را طبق قرارداد منعقده خریداری کردند.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب با بیان اینکه کشت چغندر در سرپل ذهاب از مهر تا آبان ماه پارسال انجام و برداشت محصول اواخر اردیبهشت امسال شروع شد، گفت: در مجموع بیش از ۶۰۰ نفر مستقیما کار کاشت، داشت و برداشت را انجام می دهند و سهم این شهرستان از مجموع ۳۰ هزار هکتار زمین زیر کشت محصول چغندر پاییزه کشور سه هزار و ۶۰۰ هکتار معادل ۱۲ درصد است.

بهرامی گفت: با وجود اینکه تامین کامیون، ست برداشت، تامین سوخت و ایجاد هماهنگی لازم برای انجام فرآیند برداشت و حمل و تحویل به کارخانه امری دشوار بود اما در سرپل ذهاب این کار با کمترین مشکل انجام شد.

وی ادامه داد: طی چند روز آینده نیز باقیمانده محصول چغندرقند کشاورزان سرپل ذهاب برداشت و روانه کارخانه های قند خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ از مجموع حدود ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی سرپل ذهاب افزون بر ۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع کشاورزی است که سالانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نیز سالانه حدود ۱۴ هزار تن میوه برداشت می‌شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha