۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85550510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۰۹ لیتری توان تولید آب در شهر بیرجند

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۰
کد خبر: 85550510
افزایش ۱۰۹ لیتری توان تولید آب در شهر بیرجند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از اقدامات به موقع برای رفع تنش آبی شهر بیرجند خبر داد و گفت: با این اقدامات، توان تولید آب در مرکز استان ۱۰۹ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مهدی دوستی روز شنبه اظهار کرد: با توجه به پیش بینی تنش آبی شهر بیرجند تمهیدات پیشگیرانه لازم از بهمن سال گذشته و از محل اعتبارات آبرسانی اضطراری وزارت نیرو برای جبران کسری نیاز آبی شهر و روستاهای همجوار برای دوره پیک مصرف شامل حفر و تجهیز چهار حلقه چاه برای افزایش توان تولید در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا حفر و تجهیز چهار حلقه چاه شامل ۲ حلقه چاه جدید در دشت محمدشهر و دشت مرک و جابه‌جایی چاه‌های ۱۱ و ۱۴ علی آباد، مهندسی مجدد و تعویض منصوبات به منظور افزایش آبدهی چاه ده علی آباد انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: پس از انجام این اقدامات، توان تولید آب شهر بیرجند ۱۰۹ لیتر بر ثانیه افزایش یافت همچنین با وارد مدار شدن مخزن جدید ۱۰ هزار متر مکعبی جنوب شهر پایداری آبرسانی افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به ساخت و ساز نهضت ملی مسکن و توسعه شهر بیرجند برای گذر از تنش آبی تابستان سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی برای اخذ مجوز به منظور حفر ۲ حلقه چاه جدید دیگر در دست اقدام است.

دوستی اوایل امسال اعلام کرد که آبرسانی به شهرهای طبس، بیرجند، قاین و نهبندان در فهرست پروژه‌های اضطراری وزارت نیرو قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha