۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85548705
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آبرسانی پایدار به ۲۳ روستای خراسان جنوبی

۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85548705
آبرسانی پایدار به ۲۳ روستای خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در یک اقدام اضطراری با راه‌اندازی آزمایشی پروژه آبرسانی درویش‌آباد، آب ۲۳ روستا در شهرستان‌های سربیشه و بیرجند پایدارسازی و این روستاها از چرخه آبرسانی سیار خارج شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مهدی دوستی روز پنجشنبه اعلام کرد: با وارد مدار شدن آزمایشی پروژه درویش آباد خراسان جنوبی، هزار و ۹۷۰ نفر در قالب ۶۳۸ خانوار از آب آشامیدنی پایدار برخوردار شدند.

وی افزود: عملیات اجرایی در راستای رفع تنش آبی و پایدارسازی ۲۱ روستا از شهرستان‌های سربیشه و بیرجند و آبرسانی جدید به ۲ روستای سربیشه از سال ۱۳۹۱ شروع شد که حجم پروژه شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق در دشت سربیشه با توان تولید ۱۵ لیتر بر ثانیه با تکمیل برق رسانی، احداث اتاقک و حصارکشی، احداث چهار مخزن و یک ایستگاه پمپاژ، اجرای خطوط انتقال به طول ۳۲ کیلومتر به همراه احداث حوضچه‌های شیرآلات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: پروژه در ۲ بخش شامل قرارداد تحت پیمان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قسمتی هم از محل طرح‌های آبرسانی به مجتمع‌های روستایی و تحت پیمان پیمانکاران استان در مقاطع مختلف زمانی، اجرا شد.

وی گفت: این پروژه که در مراحل انتهایی آن قرار داشت، با توجه به ضرورت ناشی از گرمای هوا، فرارسیدن ماه محرم و جمعیت بالای مردم در روستاهای بیرجند و سربیشه، بهره برداری از آن با اقدام اضطراری در دستور کار قرار گرفت.

دوستی ادامه داد: از این رو با همکاری گروه‌های امانی و نیروهای امور آبفای بیرجند و سربیشه در جهت تسریع کار و کمک به پیمانکاران پروژه، اقدامات لازم انجام شد و ۲۳ روستای ۲ شهرستان استان از آب پایدار برخوردار و از آبرسانی سیار حذف شدند.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و طرح جهاد آبرسانی به همت دولت سیزدهم در این استان با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حال اجراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha