رویداد علمی و تفریحی"برپا" موجب ایجاد انگیزه میان استعدادهای برتر می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت:اجرای رویداد علمی و تفریحی «برپا» با محوریت زنجان، ثمرات قابل توجهی را در پی دارد و موجب ایجاد انگیزه میان استعدادهای برتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی شهامی روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع برگزاری رویداد علمی، تفریحی و مهارتی «برپا» در استان با بیان اینکه رشد و توسعه پایدار کشور از مسیر رویدادهای مختلف استارتاپی و ایجاد شور و نشاط در بین نوجوانان و جوانان استعداد برتر می گذرد، افزود: مشکل ما دانش و توان علمی در کشور نیست، بلکه مسأله ما ارتباط دانش با حوزه تولید و صنعت است.

وی ادامه‌ داد: برگزاری رویدادهای علمی مثل رویداد «برپا» و هدایت استعدادهای برتر یکی از گام های مهم در این زمینه است.

شهامی اظهار داشت: رویداد «برپا» خوشبختانه به موضوع کیفیت توجه خوبی کرده و این مسأله موجب اقبال مخاطبان نیز شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: ایجاد انگیزه در دانش آموزان و دانشجویان و شبکه سازی بین افراد برای به ثمر رسیدن ایده ها، تاثیر مهمی در شکوفایی استعدادها و کاربست ایده ها در تولید و صنعت دارد.

فرهود آهنی دبیر رویداد دانش آموزی «برپا» نیز در این نشست، گفت: این برنامه، یک رویداد ترکیبی است که خروجی آن، راهبری استعدادهای برتر استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه رویداد «برپا» یک رویداد ملی است که با محوریت استان زنجان برگزار می شود، افزود: از سال ۱۴۰۰ طرح اولیه رویداد کلید خورد و از تابستان ۱۴۰۱ برای پوشش صد نفر از دانش آموزان پسر استعداد برتر استان اجرایی شد. ‌

آهنی گفت: سال گذشته تعداد دانش آموزان به ۲۴۰ نفر شامل ۱۲۰ دانش آموز دختر و ۱۲۰ دانش آموز پسر افزایش یافت.

وی افزود: امسال سومین سال اجرای رویداد «برپا» است و بیشتر دنبال تثبیت این رویداد به عنوان یک پروژه ملی هستیم و امسال آخرین سالی است که این رویداد به صورت استانی اجرا می شود.

آهنی اظهار داشت: در این رویداد برای دانش آموزان استعداد برتر(برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات علمی، فرهنگی و هنری ملی و بین‌المللی، رتبه های برتر کنکور) دوره دوم متوسطه طی چند روز برگزاری رویداد، کارگاههای متعدد ایده پردازی علمی و تحقیقاتی، برنامه تفریحی و ورزشی و چالش های متعدد برای ایده پردازی اجرا می شود.

حسین تاران، رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه از فعالیت ۲۰ مدرسه استعداد درخشان در این استان خبرداد و گفت: رویداد علمی، تفریحی و مهارتی «برپا» در پی شبکه‌سازی استعدادهای برتر دانش‌آموزی است تا دانش آموزان از این طریق با مشکلات و دغدغه‌های موجود در کشور آشنا شوند و برای حل آن در آینده مشارکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha