عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: توسعه روابط با همسایگان برای ایران حیاتی است

جیرفت- ایرنا- عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه روابط با همسایگان از منظر اقتصادی، امنیتی و فرهنگی برای ایران حیاتی است و روابط مستحکم با همسایگان می‌تواند به کاهش تنش‌ها و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای کمک کند. 

به گزارش ایرنا از دفتر نماینده، بهنام سعیدی روز یکشنبه با اشاره به اولویت ‌های تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب افزود: توسعه این روابط، بستر مناسبی برای تجارت، سرمایه ‌گذاری و پروژه‌های مشترک اقتصادی فراهم می‌کند که در نهایت به رفاه و ثبات منطقه‌ای منجر خواهد شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر این، از نظر امنیتی، همکاری با کشورهای همسایه می‌تواند به مقابله با تهدیدات مشترک، نظیر تروریسم کمک شایانی کند.

وی اضافه کرد: ضروری است یکی از اولویت‌های اساسی دولت جدید گسترش میدان دیپلماسی ایران باشد و این امر می‌تواند از طریق ایجاد روابط نزدیک‌تر با کشورهایی که در حال توسعه و یا تأثیرگذار در نظام بین‌المللی هستند، تحقق یابد.

سعیدی ادامه داد: با تقویت دیپلماسی اقتصادی، ایران می‌تواند به بازارهای جدید دست یابد و از فرصت‌های تجاری بین‌المللی بهره‌برداری کند و علاوه بر این، همکاری‌های علمی و فرهنگی با کشورهای دیگر می‌تواند به تقویت تصویر و نفوذ ایران در صحنه بین‌المللی کمک کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر اهمیت همکاری هماهنگ میان دولت جدید و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: همکاری نزدیک و هماهنگ میان دولت و مجلس بر اساس معیار های رهبر معظم انقلاب می‌تواند به تحقق این اهداف کمک کند و ما باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از تجربیات گذشته، به سمت توسعه پایدار و تقویت جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی حرکت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha