۸ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85551411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرایط وحشتناک اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای از شرایط وحشتناک اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از الجزیره، شرایط اسفناک زندان‌های رژیم صهیونیستی باعث خودکشی شماری از اسرا شده است.

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرایط زندان اوفر (Ofer) در نزدیکی رام الله واقع در کرانه باختری به حدی وخیم است که تاکنون دست کم هفت تن از اسرای فلسطینی به دلیل شرایط نامساعد این زندان اقدام به خودکشی کرده‌اند.

این سازمان افزوده است: این خودکشی‌ها به دلیل شرایط بد بازداشتگاه، خشونت زندانبانان، سوء تغذیه و بی توجهی به بهداشت و درمان اسرا صورت گرفته است.

این بیانیه در ادامه با اشاره به توحش رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، می‌افزاید: رفتارهای فاشیستی زندانبانان صهیونیست علیه فلسطینیان باعث شده است آنها مرگ را به زندگی در اسارت ترجیح دهند.

یکی از وکلای سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین در ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) تلاش برای خودکشی زندانیان فلسطینی در اسارت را پس از بازدید از زندان اوفر تائید کرد.

پیش تر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت سندی را که «رونین بار» رئیس شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) رژیم اشغالگر به مقامات صهیونیستی ارسال کرده بود را منتشر کرده بود که در آن شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ۲۱ هزار نفر اعلام شده بود.

جنبش حماس پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: تا کنون ۶۰ اسیر دربند رژیم اشغالگر تحت شکنجه جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد، ۴۰ نفر آنها در جریان جنگ از غزه ربوده شده‌ بودند.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha