۲۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تبریز اضافه شد

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز از خرید و الحاق ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خبر داد و گفت: تا پایان مرداد ماه سال جاری ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید دیگر به این ناوگان اضافه می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۰ دستگاه اتوبوس از یکی از شرکت‌های خودروساز بومی خریداری و به اتوبوسرانی تبریز تحویل داده شد.

وی مجموع هزینه کرد شهرداری برای خرید این اتوبوس ها را یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ از سوی شهرداری تبریز تامین و پرداخت شده است.

شهردار تبریز گفت: طبق قرارداد امضا شده، در مجموع ۱۰۰ دستگاه اتوبوس که قابل افزایش تا ۱۵۰ دستگاه خواهد بود از این شرکت خریداری خواهد شد و به صورت تدریجی و تا پایان سال تحویل شهرداری تبریز می‌شود.

هوشیار افزود: با تحویل ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا پایان ماه جاری در مجموع ۵۰ دستگاه اتوبوس شماره گذاری شده و به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه خواهد شد.

طبق قراردادی که تیرماه امسال به امضای شهرداری تبریز و یک شرکت خودروساز در این شهر رسیده است، مقرر شده تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین که قابل افزایش تا ۱۵۰ دستگاه است مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید و تحویل اتوبوسرانی تبریز شود.

به گزارش ایرنا، حدود ۶۸ خط اتوبوسرانی در تبریز وجود دارد و روزانه ۴۵۰ تا ۴۶۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری و بخش خصوصی در این خطوط در حال خدمات رسانی به شهروندان و جابجایی مسافران درون شهری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha