استقرار دبیرخانه ساخت صحن حرم امامین جوادین در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: ۶ استان برای ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در شهر کاظمین مشخص شده و دبیرخانه این پروژه در خراسان جنوبی مستقر است.

موسی جوینده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این پروژه ۶ استان معین خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس و اصفهان همکاری و مشارکت دارند.

وی گفت: سهمی برای هر یک از این استان‌ها در نظر گرفته شده و پروژه به صورت مشارکتی به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجراست.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: سهم این استان در ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در شهر کاظمین با همت مردم خیر ۲۵۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

وی افزود: ساخت صحن امام محمد باقر (ع) با زیربنای پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع در ضلع شمالی حرم مطهر امامین جوادین (ع) از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و پیش بینی شده بود تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

جوینده اظهار کرد: این صحن در عمق هفت متری زمین احداث می‌شود اما به دلایلی پروژه با تاخیر مواجه شده است.

وی با بیان اینکه مصالح از داخل استان و کشور تامین می‌شود گفت: خراسان جنوبی در اجرای این پروژه مانند سایر پروژه‌ها و جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی اعتباب مقدسه، پیشتاز است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اضافه کرد: دبیرخانه این پروژه در شهر بیرجند و در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مستقر است.

وی ظرفیت صحن امام محمد باقر (ع) حرم امامین جوادین را چهار هزار زائر عنوان کرد و گفت: بسیاری از مردم با هدایای نقدی و غیرنقدی و اقشار مختلف اعم از کارگران ساختمانی، استادبنا و کاشی‌کار به صورت رایگان در احداث این صحن مشارکت می‌کنند.

جوینده ادامه داد: همچنین بخشی از حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای کمک به احداث صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین اختصاص یافته است.

استان خراسان جنوبی سال ۱۴۰۲ رتبه نخست کمک‌های مردمی برای عتبات عالیات را در کشور به خود اختصاص داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha