۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85551596
T T
۳۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار شدیداللحن مقام لبنانی درباره حمله تل‌آویو به بیروت و غیرنظامیان

تهران- ایرنا- نائب رئیس پارلمان لبنان درباره هرگونه حمله به این کشور به شدت به صهیونیست‌ها هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری النشره، «الیاس بوصعب» گفت: ما خواستار تحقیق شفاف درباره حادثه «مجدل شمس» در جولان اشغالی سوریه هستیم.

وی افزود: گفت وگو درباره توافق آتش بس در نوار غزه با حادثه مجدل شمس در ارتباط است.

بوصعب ادامه داد: میانجی گران به طور مداوم با ما در ارتباط و به دنبال آن هستند که تنش گسترده نشود. ما به دنبال جنگ نیستیم، اما اسرائیلی‌ها به منظور سرپوش گذاشتن بر اوضاع غزه، به دنبال گسترش درگیری هستند.

نائب رئیس پارلمان لبنان بیان کرد: «عاموس هوکشتاین» فرستاده ویژه آمریکا در خاور میانه به خوبی می‌داند که کنترل جبهه ها با توجه به تداوم جنگ در غزه دشوار است. پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ باید از سوی طرفین صورت گیرد و این جز با پایان جنگ غزه اجرایی نخواهد شد.

بوصعب تاکید کرد: لبنان متحد است و اگر اسرائیل تصمیم به گسترش حملات به این کشور را بگیرد، متحد تر هم خواهد شد. طرف اسرائیلی باید بداند که جنگ موجب بازگردانیدن ساکنان شمالی به مناطقشان نخواهد شد.

نائب رئیس پارلمان لبنان ضمن هشدار درباره ارتکاب هر حماقتی از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان، اضافه کرد: اگر غیرنظامیان، بیروت و ضاحیه هدف قرار گیرد، ما آن را واکنش حساب شده و محدود قلمداد نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان شامگاه شنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت. در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

همچنین پایگاه خبری «آکسیوس» اعلام کرد که حزب‌الله به سازمان ملل اطلاع داده و بار دیگر تأکید کرده که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha