امسال ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی توزیع می‌شود/ورود ۱۶ میلیون دانش‌آموز به مدارس

تهران- ایرنا- مدیر کل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع می‌شود، گفت: ۷۶.۴۵ درصد دانش‌آموزان تاکنون کتاب‌های درسی خود را سفارش داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی هاشمی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: پروژه مهر از جنس راهبری است و موضوعاتی مانند توزیع کتاب های درسی، ساماندهی نیروی انسانی و ثبت‌نام را در برمی‌گیرد.

وی افزود: امسال بیش از ۱۰ جلسه هماهنگی با استان‌ها داشتیم تا فرآیند آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید به درستی طی شود، در این راستا هزار و ۴۹۱ پروژه آموزشی شامل ۶ هزار ۸۶۰ کلاس درس و یک میلیون ۶۸ هزار متر مربع افتتاح می‌شود.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام اتباع نیز گفت: دستورالعمل ثبت‌نام اتباع هم به زودی ابلاغ می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه حدود ۱۶ میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جدید در پایه های مختلف تحصیلی وارد مدارس می شوند، افزود: دانش آموزان میان پایه پس از درج نمره قبولی به صورت خودکار ثبت‌نام شدند که براین اساس از رفت و آمد حدود ۱۲ میلیون والدین جلوگیری می‌شود.

وی همچنین درباره آمار دقیق کمبود معلم در مدارس اظهار کرد: مهاجرت، اتباع، سیاست‌های جمعیتی و مرگ و میر در تعداد نیروی انسانی تاثیرگذار است، ساماندهی نیروی انسانی را از هفته گذشته آغاز کردیم تا مشخص شود هر معلم باید به کدام مدرسه برود.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش افزود: تعداد کمبود معلم به طور دقیق در شهریور اعلام می‌شود.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از مدارس دولتی از والدین هزینه دریافت می‌کنند، اظهار کرد: یک قاعده و قانون داریم که مدارس دولتی فقط باید پول کتاب را از والدین دریافت کنند و هیچ هزینه دیگری نباید دریافت کنند.

وی ادامه داد: تا کنون ۴ هزار و ۲۰۰ شکایت در سامانه آموزش و پرورش برای دریافت وجه در مدارس دولتی از والدین داشتیم که نظارت لازم صورت گرفته است و اگر تخلفی بوده، برخورد لازم انجام شده است.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بیشترین موضوع شکایت دریافت وجه از والدین در مدارس دولتی، موضوع محدوده بندی جغرافیایی و آزمون و مصاحبه غیر استاندارد برای ثبت‌نام بوده است.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که اگر مدارس از والدین وجهی دریافت کرده باشند، آیا باید این هزینه را به خانواده‌ها برگردانند یا خیر، گفت: اگر والدین دچار ضرر شده باشند، باید این ضرر جبران شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha