آغاز اجرای عملیات اصلاح ۱۰ نقطه حادثه خیز جاده‌های آذربایجان‌شرقی

تبریز- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات اصلاح ۱۰ نقطه حادثه خیز جاده‌های استان آغاز شده و تا پایان آبان ماه امسال این عملیات به پایان می رسد.

«اورجعلی علیزاده» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در مجموع ۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده های استان شناسایی شده بود، افزود: از این تعداد پنج نقطه حادثه خیز از سال های گذشته شناسایی و عملیات اصلاح آنها نیز انجام شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰ نقطه حادثه خیز جاده های استان با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی اصلاح شد و امسال نیز ۱۰ نقطه دیگر اصلاح می شود تا عملیات تمام ۲۵ نقطه شناسایی شده در آذربایجان شرقی به پایان برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: برای اصلاح ۲۵ نقطه حادثه خیز جاده های استان در مجموع ۶ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

علیزاده با بیان اینکه پنج تقاطع غیرهمسطح نیز در جاده های آذربایجان شرقی در حال اجراست، ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح ها دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تلاش می شود تا پایان شهریور تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه تکمیل این پل ها تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای استان ایفا می کند، یادآور شد: برای تکمیل این تقاطع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha