کمک حدود ۱۵ میلیارد ریالی یک خیّر به سیل‌زدگان چالوس و سوادکوه

ساری- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران از کمک حدود ۱۵ میلیار ریالی خیر «حاج اکبر ابراهیمی» برای خرید لوازم زندگی ۴۶ خانواده سیل زده شهرستان های چالوس و سوادکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیست و چهارم خرداد و پنجم تیرماه امسال پس از بارندگی‌های شدید در مناطقی از ارتفاعات مازندران از جمله سوادکوه و چالوس جریان‌های سیلابی ایجاد شد و خساراتی بر جا گذاشت. سیلابی که منجر به حرکت کردن انبوهی از واریزه‌های کوهی و سنگ‌ها از ارتفاعات به سمت جاده ها و منازل مسکونی شد.

طبق اعلام رسمی مدیریت بحران استانداری مازندران سیلاب‌های امسال ۳۱هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال به بخش های زیر بنایی، اموال دولتی و مردمی استان خسارت وارد کرد.

غلامعلی فخاری روز دوشنبه در جلسه ستاد بحران مازندران ضمن قدر دانی از پیگیری یوسف نوری استاندار بابت مشارکت این خیر بزرگ کشور، گفت: با کمک بنیاد خیریه آقای ابراهیمی ۴۶ دست شامل پنج کالای اساسی لوازم خانگی خریداری و تحویل خانواده های سیل زده چالوس و سوادکوه شده است.

وی با بیان این که مازندران همواره از ۳۸ حوادث و بلای طبیعی دنیا ۳۲ مورد را تجربه کرده و مستعد بسیاری از خطرات است، ‌ادامه داد:‌ همه چالش ها و موانع واقعی شده در قالب سند جامع امداد و نجات تهیه و به استانداری مازندران و جمعیت هلال احمر کشور ارائه شده است.

وی نسبت به حذف کمیته تخصصی امداد و نجات در مدیریت بحران انتقاد کرد و گفت: آموزش مدیران و فرماندهی عملیات در شهرستان های مازندران ضروری است.

فخاری با ذکر این نکته که در پهنه بندی زلزله کشور، مازندران اولین استان معین برای منطقه یک تهران انتخاب شده است، گفت: با توجه به این ماموریت علاوه بر توسعه امکانات و تجهیزات، اجرای طرح های پیشگیری در حوادث برای این ماموریت ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha