شیخ‌احمدی: الفتی باید در مرحله مقدماتی چهارم می‌شد/ اینچه درگاهی از جنس ژیمناستیک است

تهران- ایرنا- داور و مربی ژیمناستیک ایران پیرامون تاریخ‌سازی نماینده این رشته در المپیک پاریس توضیحاتی را ارائه کرد.

امید شیخ‌احمدی روز سه‌شنبه در گفت‌گو با خبرنگار ایرنا در خصوص حضور مهدی الفتی در فینال پرش خرک المپیک اظهار داشت: مهدی در یکسال گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و بعد از حدود ۶۰ سال سهمیه ایران را از طریق مسابقه کسب کرد. او در چهار تورنمنت معتبر حضور پیدا کرد و توانست با امتیاز بالا به این سهمیه برسد. این افتخار بزرگی بود و بزرگتر از آن که توانست در جمع هشت نفر برتر قرار گرفت.

وی ادامه داد: کسب سهمیه، حضور در فینال و نتیجه نهایی او در المپیک سه کار بزرگی است که الفتی توانست آن را انجام دهد. فراموش نکنیم که ماده پرش خرک یکی از سخت‌ترین وسایل است و استرس زیادی دارد اما کادر فنی و الفتی به خوبی این استرس را کنترل کرد. مهدی از سنین پایه در تیم ملی بوده اما واقعیت این است که میدان المپیک قابل قیاس با هیچ رقابتی نیست.

داور بین‌المللی ژیمناستیک ایران با اشاره به پرش دوم الفتی گفت: الفتی در پرش اول نمره درستی گرفت اما در پرش دوم داوران بسیار سخت‌گیر بودند. شاید اگر نمره واقعی به مهدی می‌دادند او به عنوان چهارم یا پنجم می‌رسید؛ اما الفتی با وجود این اتفاق توانست باز هم در جمع هشت نفر برتر قرار گیرد. امیدوارم روز یکشنبه هفته آینده شاهد درخشش وی در سالن رقابت‌های المپیک باشیم.

کارشناس ژیمناستیک این را هم گفت: مهدی به فینال رسید و این افتخار بزرگی است. به تمام مجموعه و خانواده ژیمناستیک تبریک می‌گویم. مربیان و فدراسیون‌نشین‌ها تلاش زیادی را برای این تاریخ‌سازی به کار گرفتند. شاید کمتر کسی در جریان باشد که در اوج تعطیلی فرودگاه‌ها، فدراسیون برای اعزام الفتی به مسابقات قطر مجبور شد ما را با ماشین به مرز ارمنستان بفرستد و از آنجا به قطر رفتیم. فدراسیون و مدیریت آن از کمترین امکانات بیشترین بهره ممکن را گرفتند تا الفتی با آمادگی کامل راهی پاریس شود.

شیخ‌احمدی در خصوص گریه رئیس فدراسیون بعد از صعود الفتی گفت: زهرا اینچه درگاهی از بدنه این رشته است و در سطوح مختلف ورزش، مربیگری، داوری و مدیریت حضور داشته و تمام سختی‌های این رشته را لمس کرده است. رئیس فدراسیون هر چند آوردگاه بزرگی مانند المپیک را ندیده اما سختی‌های مسیر رسیدن الفتی به المپیک را از نزدیک مشاهده کرده است. در چند شب پیش نه تنها خانم اینچه‌درگاهی بلکه بسیاری از خانواده ژیمناستیک هم گریه کردند.

حضور هاشمی به عنوان داور در المپیک از دیگر مباحث مورد نظر شیخ‌احمدی بود. وی در این خصوص گفت: این برای اولین بار است که یک داور ایرانی در آوردگاه بزرگی مانند المپیک قضاوت می‌‍کند و این موجب افتخار رشته ژیمناستیک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha