نگاه وحدت‌بخش رییس جمهور امیدآفرین است؛ ضرورت همگرایی با دولت چهاردهم

گرگان- ایرنا- کارشناس مسائل سیاسی گلستان، وحدت ملی و حمایت از دولت چهاردهم را ضروری خواند و گفت: رقابت‌های سیاسی و جناحی پایان یافته و اکنون وقت کار و تلاش برای رسیدن به اهداف متعالی کشور است.

حامد صمدلویی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سانحه سقوط بالگرد و شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی موجب برگزاری انتخابات زودهنگام شد و پس از ثبت‌نام نامزدها با نگاه‌ها و سلایق سیاسی مختلف و برگزاری انتخابات، دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری به دلیل بمباران رسانه‌ای شبکه‌های معاند برای ناامیدی مردم از تغییر و تحول، مشارکت مردم در انتخابات با وجود حضور سلایق مختلف سیاسی در حد انتظار نبود اما در مرحله دوم شاهد برگزاری انتخابات رقابتی‌تر بودیم و با وجود احتمال مشارکت پایین در دور دوم، مردم ایران در ۱۵ تیر ماه حضور پرشورتری در انتخابات ریاست جمهوری داشتند و طی یک هفته ۵۰ میلیون رای درون صندوق‌ها ریخته شد.

کارشناس مسائل سیاسی گلستان با بیان اینکه پیروز هر انتخابات مردمی هستند که احساس وظیفه کرده و با حضور در پای صندوق رای در سرنوشت کشور خود سهیم شدند، تصریح کرد: پیروزی برای همه است و نامزدِ پیروز یا شکست‌خورده وجود ندارد.

به گفته وی؛ دولت چهاردهم دولت وفاق ملی است و حول محور وحدت، قانونگرایی، عدالت و تداوم برنامه‌های کلان برای توسعه و پیشرفت کشور و پیشتازی ایران در جهان حرکت می‌کند.

نگاه وحدت‌بخش رییس جمهور امیدآفرین است؛ ضرورت همگرایی با دولت چهاردهم

کارشناس مسائل سیاسی گلستان با اشاره به اینکه دکتر پزشکیان در دوران‌های مختلف یک گفتمان واحد را پیگیری کرد و تاکید وی برقراری عدالت حول آموزه‌های نهج‌البلاغه است، یادآور شد: رئیس جمهور، فردی مردم‌دار است و بر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و ساختن ایرانی در شان مردم تاکید دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره از منتخبان ملت حمایت و دفاع کرده و رهنمودهایی برای موفقیت بیشتر منتخبان مطرح کردند که در مراسم تنفیذ شاهد نگاه حمایتی ایشان از رئیس جمهور دولت چهاردهم بودیم.

صمدلویی به تاکید دکتر پزشکیان برای همراهی با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و توضیح داد: نگاه‌های وحدت‌بخش رئیس جمهور موجب تزریق امید در جامعه شده و امیدواریم با این نگاه همدلانه بین مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد شکوفایی ایران و رسیدن به اهداف عالیه کشور باشیم.

وی به مراسم تنفیذ رئیس جمهور اشاره کرد و توضیح داد: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به رئیس جمهور دارند و دکتر پزشکیان را فردی صادق، دانشمند و مردمی دانستند که این ادبیات حکایت از حمایت معظم له از رئیس جمهور دولت چهاردهم دارد.

کارشناس مسائل سیاسی گلستان با بیان اینکه پایان رقابت‌ها پس از اعلام نتایج انتخابات و شروع رفاقت‌ها شعار نیست، افزود: ایران با مشکلات متعددی از جمله در اقتصاد مواجه است و اکنون وقت استفاده از متخصصان و شایستگان متعهد، وحدت، اتحاد و وفاق برای حل معضلات کشور است.

گلستان مدیران جوان، متخصص و بومی می‌خواهد

صمدلویی شاخص‌های هجده‌گانه‌ دولت چهاردهم برای انتصابات را امیدوارکننده خواند و گفت: نیروهایی که در دولت چهاردهم به کارگیری می‌شوند باید ادامه دهنده سیاست دکتر پزشکیان باشند از سویی دیگر انتظار می‌رود تخصص‌گرایی، تعهد، شایسته‌گزینی، بومی‌گزینی و جوان بودن با تاکید بر هماهنگی با گفتمان دکتر پزشکیان در انتصابات مسوولان در کشور و استان لحاظ شود.

وی متذکر شد: گلستان با وجود همه ویژگی‌های اقلیمی مثبت در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری و گردشگری جزو چهار استان فقیر کشور و استانی سیاست‌زده است و در ادوار گذشته پس از برگزاری انتخابات‌ها نیز فضای رقابتی و اختلافات سیاسی در گلستان وجود داشته که همین مساله به استان آسیب زده است.

کارشناس مسائل سیاسی گلستان ادامه داد: استان گلستان به رنگین کمان اقوام شهره است و اقوام و مذاهب مختلف با محوریت نماینده ولی فقیه در گلستان نگاه وحدت‌گرا دارند اما این وحدت در نخبگان و در راستای تحقق اهداف کلان استان آنطور که باید وجود ندارد.

صمدلویی جای برنامه‌های کلان و هدفمند برای توسعه را در استان گلستان خالی خواند و گفت: برنامه کلانی که توسط متخصصان حوزه‌های محرومیت‌زدایی و توسعه استان تدوین و ترسیم شده باشد هنوز در گلستان وجود ندارد البته برنامه‌های شعاری تدوین شده اما جای برنامه هدفمند خالی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha