ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در انتصابات دخالت نمی‌کنند/ گلستان مدیر ترسو نمی‌خواهد

گرگان- ایرنا- رییس ستاد مردمی دکتر پزشکیان در استان گلستان با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی برای معرفی نیرو در انتصابات شکل نگرفته است، گفت: در انتصابات پیشنهادات خود را اعلام می‌کنیم اما تصمیم‌گیرنده اصلی کارگروهای کارشناسی و در نهایت رئیس جمهور منتخب خواهند بود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسلامی رئیس ستاد مردمی دکتر پزشکیان در استان گلستان پس از پایان حماسه سیاسی ملت ایران و معرفی رئیس جمهور منتخب با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به بیان برنامه‌ها و رویکردهای رئیس جمهور منتخب به ویژه در امر انتصابات پرداخت.

با توجه به اینکه دکتر پزشکیان تا یک ماه قبل برنامه‌ای برای ورود به عرصه انتخابات نداشتند به نظر شما چه عاملی، ایشان را مورد اقبال عمومی قرار داد و پیروز انتخابات کرد؟

اسلامی: سقوط بالگرد رییس جمهور و همراهان وی حادثه دلخراشی بود که خسارت سنگینی را به بار آورد، پس از این حادثه تلخ، فرامین حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امورات کشور بدون هیچ خللی پیگیری می‌شود، امید را به جامعه و مردم برگرداند.

در زمان بسیار محدود برای برگزاری انتخابات، افرادی که توانایی نشستن بر مسند ریاست جمهوری را داشتند برای معرفی و عرض‌اندام خود به مردم راه سختی را پیش‌رو داشتند و از لحاظ چارچوب انتخاباتی پیش‌بینی نشده بود اما دکتر پزشکیان براساس سابقه، شخصیتی کارآمد،متخصص و مسلط بر تمامی امورات کشور بود و نسبت به مشکلات کشور آمادگی کامل داشت.

رئیس جمهور منتخب در سنوات گذشته نیز برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری برنامه داشت اما در این دوره برنامه‌ریزی جدی برای حضور در انتخابات نداشت که با حادثه دلخراش سقوط بالگرد آیت‌الله رئیسی و برپایی انتخابات زودهنگام، برای ورود به این عرصه اقدام کرد.

ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در انتصابات دخالت نمی‌کنند/ گلستان مدیر ترسو نمی‌خواهد

شاخصه بارزی که موجب شد مردم به دکتر پزشکیان اعتماد کنند مردمی‌بودن و صداقت در گفتار و عمل و رعایت اخلاق اسلامی بود، تخصص و کارآمدی بود که همه این شیوه و سلوک، برگرفته از موازین اسلام به ویژه فرامین و نصایح نهج‌البلاغه و امیرالمؤمنین علی(ع) است.

دکتر پزشکیان یکی از باسوادترین رییس جمهورهای دنیا است، ایشان استاد تمام دانشگاه است و به چند زبان خارجی تسلط دارد و پنج دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بود.

رئیس جمهور منتخب شخصیتی مردمی دارد و با مردم با صداقت برخورد کرد، دیدیم که در برخی بخش‌های مناظره انتخاباتی به دکتر پزشکیان بی‌حرمتی شد اما او از دایره اخلاق خارج نشد، مردم این ویژگی رئیس جمهور منتخب را به خوبی دیدند و در کنار توجه به سایر شاخصه‌ها، او را راهی پاستور کردند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که اعتماد مردم را نسبت به دکتر پزشکیان به همراه داشت اعتماد به متخصصان و توجه به شایسته‌سالاری بود، رئیس جمهور منتخب در تمامی تریبون‌ها و منظاطرات انتخاباتی بر واگذاری کارها به متخصصان و کارشناسان تاکید داشت.

رئیس جمهورمنتخب فارغ از مسائل حزبی و جناحی خود را به مردم معرفی کرد و برنامه او حل مشکلات مردم با رویکرد شایسته‌گزینی است که امیدواریم این رویکرد با حمایت همه متخصصان تحقق یابد و مشکلات کمتر شود.

واکنش رقبا و احزاب سیاسی پس از پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا انسجام شکل گرفته است؟

اسلامی: حمایت مدبرانه مقام معظم رهبری از حضور و انتخاب مردم موجب شد اکثر بخش حاکمیتی کشور از این پیروزی خوشحال شوند و رقبا، احزاب گرایش‌های مختلف، رجال عالی رتبه سیاسی و فرماندهان عالی رتبه نظامی نسبت به این اتفاق ابراز رضایت کردند.

در حال حاضر فضایی آرامش‌بخش در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور ایجاد شده و همه از این اتفاق راضی هستند.

دکتر پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دست به اقداماتی زد که رضایت مردم را به دنبال داشت، درخواست رئیس جمهور منتخب از هواداران و مردم برای لغو جشن‌های پساانتخاباتی به احترام ماه محرم گواه این مساله است.

حضور رئیس جمهور منتخب در هیات‌های عزاداری حسینی، حمایت از نهضت مقاومت، انتقاد به نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی اقدام دیگری بود که موجب رضایت آحاد مردم شد، دکتر پزشکیان شخصیتی انقلابی‌الاصل هستند که این شاخصه را نه در مقام حرف که در مقام عمل اثبات کرد.

رئیس جمهور منتخب در دوران طبابت، تخصص پزشکی را به محلی برای ارتزاق و دریافت هزینه‌های هنگفت از بیماران قرار نداد البته این به معنای مذموم بودن کار در بیمارستان‌های خصوصی و یا مطب نیست اما او به عنوان فوق تخصص قلب همواره در بیمارستان‌های دولتی فعالیت کرده و گاهی اوقات به بیماران کمک هم کرد.

ملاک دولت چهاردهم در انتصابات و به کارگیری افراد چیست؟

اسلامی: دکتر پزشکیان شروط ۱۸ گانه‌ای را برای انتصاب مدیران اعلام کرد که مورد تحسین همگان قرار گرفته که این شروط در انتصابات استانی نیز لحاظ خواهد شد.

اعتقاد به قانون اساسی و قوانین بالادستی، اشتهار به پاک‌دستی، صداقت و شجاعت، داشتن نگرش ملی، دوری از گرایش‌های جناحی قومی مذهبی و منطقه‌ای، باور به ضرورت توسعه عدالت، باورمند به ایده صدای بی‌صدایان و تحقق مطالبات زنان جوانان و اقوام، باور به ضرورت همگرایی وفاق و انسجام ملی، معتقد و عامل به تخصص‌گرایی و شایسته‌گزینی، باور به ضرورت همراهی و توامانی مقاومت و انعطاف در سیاست خارجی و اعتقاد به کار کارشناسی از جمله شروط دکتر پزشکیان برای انتصابات است.

به اعتقاد شما در استان گلستان مدیران انتصابی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

اسلامی: باید نیروهای صادق و پاکدست و شجاع برای پیگیری امورات استان انتخاب شوند، مدیران ترسو نمی‌توانند توسعه استان گلستان را رقم بزنند.

همچنین مدیران استان گلستان در عمل و رفتار باید به سیاست‌های دکتر پزشکیان پایبند باشند، برای مثال در دولت آقای روحانی برخی افراد با وجود داشتن مسوولیت برخلاف سیاست‌های دولت حرکت می‌کردند که پاشنه آشیلی برای دولت تدبیر و امید محسوب می‌شد.

همچنین داشتن نگرش ملی و بین‌المللی نکته دیگری است که باید در انتصاب مدیران در استان گلستان در نظر گرفت، زمانی توسعه محقق می‌شود که نگاه ملی و بین‌المللی در برنامه‌های مدیران حاکم باشد.

رویکرد دولت چهاردهم در انتصابات چگونه است؟

اسلامی: اعلام شروط ۱۸‌گانه‌ برای انتصابات وزرا و کارگزاران دولت از سوی رئیس جمهور منتخب اقدامی کم‌سابقه است، همچنین تشکیل کارگروه‌های تخصصی و تلاش برای چینش مسوولان دولت فارغ از نگاه سیاسی و جناحی قابل تقدیر است.

از همه کارگزاران دولت مستقر می‌خواهم تا آخرین لحظه خدمت خود همانند روزهای اول مسوولیت به کار خود ادامه دهند، در دولت دکتر پزشکیان حذف نیروها در دستور کار نیست اگر افراد متخصص، شایسته و کارشناس باشند در مسوولیت باقی می‌مانند.

هدف همه دولت‌ها از جمله دولت سیزدهم و چهاردهم خدمت به مردم است و جابه‌جایی دولت‌ها دلیلی برای تعطیلی کار مردم و یا تغییر تمامی مدیران نیست.

ما مدیری می‌خواهیم که براساس شایسته‌سالاری و به دور از گرایش‌های جناحی، قومی، مذهبی و منطقه‌ای عمل کند، در نگاه دکتر پزشکیان مسائل قومی و مذهبی مطرح نیست و هر فرد متخصص و شایسته‌ای که دل در گرو ایران دارد و نگاه توسعه‌ای دارد برای خدمت به مردم مانعی ندارد.

از سویی دیگر مردم به گفتمان دکتر پزشکیان رای دادند و انتظار می‌رود مدیرانی که منصوب می‌شوند به برقراری عدالت در سطح ملی و استانی پایبند باشند و به نقاط مختلف استان عادلانه رفتار کرده و صدای بی‌صدایان باشد. در ادوار گذشته صدای برخی اقشار شنیده نشده و وقتی قشری به دنبال احقاق حقوق خود بودند با برخورد قهری مواجه می‌شدند اما مسوولان در دولت دکتر پزشکیان باید صدای اقشار مختلف را بشنوند و در راستای تحقق خواسته‌های مشروع مردم گام بردارند.

مسوولانی که در دولت چهاردهم به کارگیری می‌شوند باید به زنان و جوانان باور داشته باشد و مطالبات این ۲ قشر را به معنای واقعی پیگیری کند، همچنین از همه گروه‌ها که شایستگی دارند استفاده کنند.

رویکرد دولت پزشکیان ایجاد وحدت و انسجام است و این مهم جز با انتصاب مدیران تخصص‌گرا و به دور از مسائل حزبی، جناحی و قومی و مذهبی میسر نخواهد شد.

مدیری که با نوآوری روز دنیا بیگانه باشد نمی‌تواند کارها را پیگیری کند، از سویی دیگر مدیران در دولت چهاردهم باید به حضور مردم باور داشته باشد و در جمع مردم حضور یابد.

یکی از ویژگی‌های خوب آقای رئیسی، مردمی بودن و حضور در جمع مردم بود که نقطه امیدبخشی بود، مدیری که تنها پشت میز می‌نشیند و با مشکلات مردم آشنا نیست در کار خود موفق نمی‌شود.

ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در انتصابات دخالت نمی‌کنند/ گلستان مدیر ترسو نمی‌خواهد

آیا انتصابات مدیران از محل ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان می‌گذرد؟

اسلامی: ستادهای انتخاباتی برای معرفی نیرو در انتصابات شکل نگرفته است، همانطور که فعالان انتخاباتی و سیاسی می‌دانند این ستادها فرایندی برای برگزاری انتخابات و دعوت مردم برای طرفداری از نامزد موردنظر است.

ستادهای دکتر پزشکیان در کشور خوب عمل کرده و ضمن رعایت انصاف از اسراف و هدررفت پول جلوگیری کرده و با کمترین هزینه، پای کار انتخابات آمدند.

دکتر پزشکیان اعلام کردند که صدای بی‌صدایان خواهند بود در همین راستا ستادهای انتخاباتی نیز صدای بی‌صدایان خواهند بود و تا آخرین لحظه دولت دکتر پزشکیان وظیفه خود می دانیم که برای احقاق حقوق مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و پیشنهادات در انتصابات را به گوش ایشان برسانیم البته این به معنای دخالت در کار دولتمردان نیست و تصمیم‌گیرنده اصلی کارگروهای کارشناسی و در نهایت رئیس جمهور منتخب خواهد بود.

در این بین از متخصصان و شایستگانی که دل در گرو دکتر پزشکیان داشتند استفاده می‌شود اما این به معنای به کارگیری همه فعالان و اعضای ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور منتخب نیست.

نکته پایانی...

اسلامی: همه افراد ی که در انتخابات به دکتر پزشکیان رای داده و افرادی که به دیگر کاندیداها رای دادند و حتی افرادی که در انتخابات شرکت نکردند این اطمینان را می‌دهم که دکتر پزشکیان صدای همه شما را می‌شنود.

استان گلستان در بین استان‌های کشور به معنای واقعی به توسعه نرسیده که رسانه‌ها نقش مهمی در رشد و پیشرفت این استان دارند، رئیس جمهور منتخب برای اصحاب رسانه احترام ویژه‌ای قائل است.

درخواست ما از همه رسانه‌های استان، کمک به توسعه گلستان است البته انتظار ما از این همراهی به معنای انتقاد نکردن و نپذیرفتن پیشنهادات نیست.

استان گلستان در حوزه‌های مختلف آب، راه، صنعت، کشاورزی و امثال آن نارسایی‌های زیادی دارد و گلستان جزو سه استان فقیر کشور است لذا باید در سایه همدلی و اتحاد برای خروج استان از این وضعیت تلاش کنیم.

از خبرنگاران نمی‌خواهیم برای همراهی با رئیس جمهور منتخب، شاکله سیاسی و فکری خود را رها کنند اما انتظار می‌رود همه برای توسعه استان گلستان هم‌عهد و هم‌پیمان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha