امام جمعه خرم‌آباد: هنرمندان پیام دین را با زبان هنر ترویج می‌دهند

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: هنرمندان حامل پیام دینی و معرفتی هستند که با زبان هنر آن را ترویج می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز یکشنبه در آیین دومین سوگواره منطقه ای چلچراغ با اشاره به اینکه هنرمندان قلب مردم را با انبیاء پیوند می‌زنند اظهار کرد: شعر، آهنگ، صدا، نمایش هنر است و تأثیر مضاعف بر ذهن شنونده و بیننده دارد و بر دل و جان مخاطب ماندگار است.

وی ادامه داد: ساخت آهنگ در مناسبات دینی و مذهبی ، مداحی و شعر با مضامین ارزشی هنر است و باید از مضامین و محتوایی استفاده کرد که با هنر فاخر هرچه بیشتر بر افکار بنشیند.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: هنرمندان با خلق اثر یک رسانه هستند و به دلیل استعداد بالقوه، یک اقدام ویژه را به ثبت می‌رسانند، همچنین در مسیر خدمت‌رسانی به مردم ، امید آفرینی و دعوت به ایمان به خدا تلاش می‌کنند.

۴۷۰ اثر به دبیرخانه سوگواره منطقه‌ای چلچراغ ارسال و در نهایت ۶۶ اثر برگزیده شد.

محمد یاراحمدی عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی در لرستان در بخش عکس موفق به کسب مقام شد.

این سوگواره با مشارکت هنرمندان استان‌های کردستان ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان و خوزستان و لرستان برگزار شد.

وی گفت: این سوگواره با هدف خلق و تولید آثار فرهنگی هنری با موضوع نهضت حسینی در بخش‌های آواها و نواهای عاشورایی شامل سرود، موسیقی، مداحی و نوحه‌خوانی؛ تایپوگرافی، گرافیک دیجیتال، خوشنویسی، فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسی و عکس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha