خدمت‌رسانی ویژه شهرداری تهران در پیاده‌روی جاماندگان اربعین

تهران بزرگ - ایرنا - معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران آیین پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) را فرصت بزرگی برای جاماندگان و زوار طریق‌الحسین برای سازماندهی برائت از ظالمان و حمایت از مردم غزه دانست و گفت: شهرداری پایتخت در راستای پیاده‌روی جاماندگان اربعین خدمت‌رسانی ویژه‌ای به مردم ارایه می‌کند.

به گزارش ایرنا از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد امین توکلی‌زاده روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد اربعین شهرداری تهران با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: اربعین فرصتی است تا مکتب سیدالشهدا (ع) بیش از پیش اشاعه یابد و اکنون در شرایطی که رژیم صهیونیستی ماه‌ها است دست به کشتار وحشیانه مردم بی‌گناه غزه زده و در حال عادی‌سازی جنایت‌های خود از روش‌های مختلف است باید از فرصت اربعین حسینی برای محکومیت این اقدام در سطوح مختلف استفاده کرد.

وی اضافه کرد: برای حساس‌ کردن افکار عمومی در این موضوع، پیش از این پویش لشکر قدس را آغاز کردیم که با موفقیت همراه بود و اکنون با اجرای طرح‌های ۳۶۰ درجه و نقطه‌یابی فرهنگی و اجتماعی آن تلاش داریم تجمع اربعین را به تجمع لشکر قدس با مفاهیم مبارزه با صهیونیست‌ها تبدیل کنیم.

ایجاد ۱۴ قرارگاه شهرداری تهران ویژه اربعین

توکلی‌زاده در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی ماه‌های اخیر ستاد اربعین برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی و میزبانی از زوار کشورهای دیگر که از مسیر ایران به کربلا و نجف مشرف می‌شوند، گفت: ستاد اربعین شهرداری فعالیت خود را در قالب ۱۴ قرارگاه در داخل ایران، مرزها و عتبات مقدسه آغاز کرده است. بخشی از نیروهای مدیریت شهری برای ارایه خدمات به زوار به ویژه زائران پاکستانی که از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شوند به این مناطق اعزام می شوند.

وی ادامه داد: هرجا فرصت خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) فراهم شده است خادمان شهرداری نیز حضور دارند و در این مسیر در حال فعالیت هستند.

خدمت‌رسانی ویژه شهرداری تهران در پیاده‌روی جاماندگان اربعین

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ستاد اربعین شهرداری تهران نشست‌های تخصصی را با شهرداران شهرهای عراق که در مسیر زوار و مقصد آنان است برگزار و تعهداتی را برای ارائه خدمات داده است، افزود: توافقاتی با شهرداران شهرهای کوفه، نجف، کربلا و نیز تولیت حرم مقدس امام حسین(ع) انجام و توفیق خدمت به زوار حسینی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران مانند هرسال آیینی برای جاماندگان پیش‌بینی کرده است، اظهار داشت: همان خدماتی که در قالب ستاد اربعین درعراق و مرزها به زائران ارائه می‌شود، به جاماندگان نیز ارایه خواهد شد و شور و شوقی که در این حوزه وجود دارد کمتر از خادمان در کربلا و نجف و کاظمین نیست.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه امسال بحث گرما جدی‌تر از سال‌های گذشته مطرح است از تدابیر لازم برای جلوگیری از گرمازدگی شرکت‌کنندگان در آیین جاماندگان خبر داد و اظهار کرد: مقرر شده تا همه موکب‌ها از نماز صبح اقدام به خدمت‌رسانی کنند تا به این شکل در مسیر از تجمع بیش از ظرفیت جلوگیری شود. توزیع آب در مسیر و ایجاد استراحتگاه‌ها در مواکب از دیگر اقدامات صورت گرفته است. کمیته خدمات سلامت نیز در مسیر، اقدام به خدمات‌رسانی خواهند کرد تا در صورت بروز مشکل گرمازدگی به شهروندان رسیدگی شود.

تولیت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه از تجربه هماهنگی تولیت این آستان با شهرداری تهران در سال‌های گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز توفیق خدمت در آیین جاماندگان حسینی برای ما خادمان فراهم شده است. امیدواریم با هماهنگی کامل، نسبت به رفع نواقص سال‌های گذشته کوشا باشیم و با توجه به این تجربیات این آیین با کمترین نقص ممکن انجام شود.

خدمت‌رسانی ویژه شهرداری تهران در پیاده‌روی جاماندگان اربعین



حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر همچنین به بیان برخی از چالش‌های مهم در مسیر برگزاری این مراسم پرداخت و گفت: با توجه به اینکه مسیر طولانی است بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند از ابتدای مسیر پیاده‌روی کرده و خود را به حرم مطهر برسانند. در سال‌های گذشته مسیرها در اطراف حرم به طوری بسته شده بودند که برخی از شرکت‌کنندگان نتوانستند وارد حرم شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته مساله کمبود سرویس‌های بهداشتی مطرح بود که امسال تعداد ۸۳ چشمه سرویس بهداشتی در قسمت شرقی حرم ساخته شده و برای رفع کمبود سرویس‌های بهداشتی در مسیر و سایر نقاط از ارتش درخواست سرویس‌های سیار شده که امیدواریم شهرداری تهران نیز در این زمینه برای رفع مشکلات مردم اقدامات لازم را انجام دهد.

تولیت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه شهرداری در مراسم آیینی جاماندگان حسینی نقش پررنگی را ایفا خواهد کرد، ادامه داد: شهرداری تهران در سه سال گذشته در داخل شهرهای مرزی، مرز و شهرهای زیارتی عراق خدمات درخشانی را ارایه کرده است و این روند با همکاری متولیان مناطق امسال نیز ادامه خواهد داشت. توجه به بحث فرهنگی در اربعین و تاکید بر فلسفه آن امسال باید پررنگ‌تر از سال‌های گذشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha