۱۹ بانوی کونگ‌فوکار منطقه آزاد قشم به مسابقات کشوری راه یافتند

قشم - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم از راهیابی ۱۹ بانوی کونگ‌فو کار این جزیزه به مسابقات کشوری خبر داد.

رضا ذاکری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات قهرمانی انتخابی کشور در رشته هنرهای رزمی کونگ‌فو در بخش بانوان و چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به میزبانی باشگاه حرا آداک قشم برگزار شد.

وی ادامه داد: این رقابت ها روز پنجم مردادماه جاری برگزار شد و این ۱۹ ورزشکار در بخش «مایانا» بانوان(فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی) در قالب تیم حرا آداک برای اعزام و شرکت در مسابقات قهرمانی کشور در روز ۲۳ مردادماه در استان خراسان رضوی انتخاب شدند.

رییس اداره ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در رده نونهالان، زاهده پورمحمدی، آوینا سفاری، آریاناز فولادی، الینا بازماندگان قشمی، نهال صادقی و یسنا ارحمی به این مسابقات اعزام می‌شوند.

ذاکری همچنین از سانیا خالدی، حوا حیدری، فاطمه حبیبی، هستی رزاقی و یسنا آدینه به عنوان برترین‌های رده نوجوانان و فادیا مدنی، درسا خالدی، دیانا بقراطی، اسرا دادی نسب، فاطمه نقوی، شیما صدیق، زهرا صادقی و روژان کیوانی هم به عنوان رده های جوانان و بزرگسالان انتخاب شده این مسابقات از جزیره جهانی قشم نام برد.

به گزارش ایرنا، رشته ورزشی کونگ فو یکی از رشته های رزمی است که به اعتقاد برخی از فعالان و ورزشکاران با حمایت همه جانبه، برنامه ریزی اصولی، داشتن حامی مالی و افزایش برگزاری مسابقات و اعزام ها شرایط ثبت جهانی و افزودن آن به رشته های المپیکی را دارد.

کونگ فو توآ، کونگ فو پرتوآ، کونگ فو آزاد، فول کونگ فو، هنر رزمی توآ دو، نیو کونگ فو، جنگاوران، کونگ فو توتایما، پرشین کونگ فو، رزم گیلما، آنزان رزم، دوچوب، کونگ فو توآ سنتی، تک رزم، تو کی ما، گرات سان، ماتوآ، کمپو، اسپدا کونگ فو، هنرهای رزمی پارسیان و گنگ توان از جمله سبک های کونگ فو در ایران به شمار می رود.

این رشته رزمی در ایران سابقه ای نزدیک به ۴۵ ساله دارد که فعالیت آن همواره با فراز و نشیب همراه بود تا جایی که در یک دوره به صورت یک کمیته مستقل فعالیت کرد و در پاره ای از زمان به زیر مجموعه دیگر فدراسیون های ورزشی رفت، اما در نهایت از سال ۱۳۸۴ به صورت یک فدراسیون مستقل کار خود را آغاز کرد و تاکنون این فعالیت ادامه داشته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha