۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85552402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یونیفل: منازعه لبنان و اسرائیل راه‌حل نظامی ندارد

تهران- ایرنا- سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در واکنش به تشدید تنش‌ها در جنوب لبنان، بر حل دیپلماتیک منازعه بین لبنان و رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارشروز دوشنبه ایرنا، «آندریا تننتی» سخنگوی یونیفل در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که آنچه بین لبنان و رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد، نگران‌کننده است.

وی گفت که تماس‌های یونیفل با همه طرف‌ها به منظور کاهش تنش‌ها و پرهیز از گسترده‌تر شدن دامنه درگیری‌ها ادامه دارد و یونیفل همچنان به مأموریت خود عمل می‌کند.

سخنگوی یونیفل همچنین تأکید کرد که منازعه بین لبنان و اسرائیل راه‌حل نظامی ندارد بلکه راه‌حل آن دیپلماتیک است.

وی افزود: هنوز فرصت برای مذاکرات وجود دارد و هیچ طرفی خواهان جنگ نیست؛ قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت نیز با چالش‌های زیادی مواجه است و دو طرف آن را نقض می‌کنند و هیچ طرفی آن را اجرا نمی‌کند.

منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان شامگاه شنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت. در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

همچنین پایگاه خبری «آکسیوس» اعلام کرد که حزب‌الله به سازمان ملل اطلاع داده و بار دیگر تأکید کرده که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha