ادعاهای کره‌جنوبی؛ از تلاش برای درمان چاقی «کیم» تا جانشینی دخترش

تهران- ایرنا- آژانس اطلاعات کره‌جنوبی در گزارشی که به تازگی منتشر شده، ادهاعایی مطرح کرده است از جمله اینکه مقام‌های کره‌شمالی به دنبال دارویی برای درمان چاقی مفرط «کیم جونگ اون» رهبر این کشور هستند و اینکه دختر کیم آماده می‌شود تا جای او را بگیرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس، آژانس اطلاعات کره جنوبی در گزارشی که به قانونگذاران این کشور ارایه کرد، مدعی شده که رهبر کره شمالی بار دیگر وزن اضافه کرده است و به نظر مشکلات مرتبط با چاقی مفرط از جمله فشار خون بالا و دیابت دارد و مقام‌های پیونگ یانگ در خارج به دنبال داروهای جدید برای درمان وی هستند.

رهبر ۴۰ ساله کره شمالی از خانواده‌ای است که سابقه مشکلات قلبی دارند. پدر و پدربزرگ او که پیش از سال ۲۰۱۱ در کره شمالی به نوبت قدرت را به دست داشتند، به علت مشکلات قلبی در گذشتند.

بر اساس این گزارش، برخی از ناظران می‌گویند که کیم با قد حدود ۱۷۰ سانتی متر و وزنی که پیشتر ۱۴۰ کیلوگرم بود، ظاهرا در سال ۲۰۱۱ وزن زیادی کم کرد که احتمالا ناشی از تغییر رژیم غذایی او بوده است. اما تصاویر اخیر رسانه دولتی کره شمالی نشان می‌دهد که کیم دوباره وزن اضافه کرده است.

به گفته لی سونگ کون یکی از قانونگذاران کره جنوبی، روز دوشنبه سرویس اطلاعات ملی کشور متبوعش در یک جلسه پشت درهای بسته به قانونگذاران اطلاع داد که کیم دوباره حدود ۱۴۰ کیلوگرم وزن پیدا کرده و در گروه پر خطر برای بیماری قلبی است.

این نماینده پارلمان کره جنوبی گفت که سرویس اطلاعات ملی به قانونگذاران اعلام کرده کیم از اوایل ۳۰ سالگی علائم فشار خون و دیابت را نشان داده است. پارک سانوان یکی دیگر از قانونگذاران، مدعی شد که سرویس اطلاعات معتقد است چاقی کیم با نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و استرس او مرتبط است.

لی و پارک به نقل از سرویس اطلاعات ملی گفته‌اند که اطلاعاتی به دست آمده است مبنی بر اینکه مقام های کره شمالی در تلاش برای دریافت داروهای جدید در خارج از کشور برای فشار خون بالا و دیابت کیم هستند.

دختر کیم برای جانشینی او

این دو قانونگذار همچنین به نقل از آژانس جاسوسی کره جنوبی مدعی شدند که کیم جو آئه دختر رهبر کره شمالی، برای جانشینی پدرش آماده می‌شود. اگرچه وی انتخاب نهایی نیست و در نهایت ممکن است شخص دیگری انتخاب شود.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی این گزارش را به کمیته اطلاعات پارلمان ارائه کرد و گفت که پیونگ یانگ پیشنهاد کرده است جو آئه با حضور در جمع برای سنجش احساسات عمومی، کاندیدای قوی برای جانشینی پدرش باشد.

این آژانس همچنین اعلام کرد که با مطالعه مجموعه‌ای از القاب و اسامی که پیونگ یانگ برای نام بردن دختر رهبر کره شمالی به کار می‌برد، متوجه شده است که او برای جانشینی پدرش تربیت می‌شود.

این سرویس پیشتر گفته بود که حدود ۶۰ درصد از فعالیت‌های عمومی جو آئه شامل همراهی پدرش در رویدادهای نظامی و برخی رویدادهای مربوط به اقتصاد بود، اما کره شمالی از کلمه «hyangdo» که به عنوان «راهنما» ترجمه می‌شود، برای خطاب کردن دختر کیم استفاده می‌کرد که نشان دهنده قرار گرفتن او در مسیر رهبری آینده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha