سئول کره شمالی را به استفاده از هوش مصنوعی برای حمله سایبری متهم کرد

تهران- ایرنا - آژانس اطلاعات دولتی کره جنوبی می‌گوید نشانه‌هایی را شناسایی کرده که نشان می‌دهد کره شمالی سعی دارد یک نوع از هوش مصنوعی را در حملات سایبری خود به کار بگیرد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، یک مقام ارشد در سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی (NIS) به خبرنگاران گفت: به‌تازگی تأیید شده است که هکرهای کره شمالی از هوش مصنوعی برای جستجوی فناوری‌های مورد نیاز برای حملات سایبری استفاده می‌کنند.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت که آژانس اطلاعاتی متبوعش تلاش‌های کره شمالی در جهت استفاده از هوش مصنوعی برای کاربرد حملات سایبری را تحت نظر دارد.

وی خاطرنشان کرد با این حال، کره شمالی هنوز از هوش مصنوعی در جنگ سایبری واقعی استفاده نکرده است.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد در سال گذشته به طور متوسط روزانه ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار مورد تلاش برای حمله سایبری در بخش دولتی این کشور شناسایی کرده است که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گفته مقامات این سرویس، ۸۰ درصد از کل تلاش‌های مقابله با حملات سایبری کره جنوبی را در سال گذشته به کره شمالی اختصاص یافته و پس از آن چین با ۵ درصد قرار می‌گیرد.

این آژانس اعلام کرد هدف تلاش‌های هک کره شمالی در سال گذشته متفاوت بوده و ظاهراً مطابق با برنامه و منافع سیاسی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است.

سئول مدعی است از آنجا که کیم طرح‌هایی برای حل بحران کمبود غذا در کره شمالی را خواستارشده بود در اوایل سال میلادی گذشته، گروه‌های هکر پیونگ‌یانگ اطلاعاتی را از موسسات کشاورزی و شیلات کره جنوبی به سرقت بردند.

بنا به گزارش یونهاپ، همچنین در ماه شهریور، عمده حملات بر روی شرکت‌های کشتی‌سازی کره جنوبی متمرکز شد؛ زیرا رهبر کره شمالی دستور اقداماتی برای تقویت قدرت دریایی پیونگ یانگ را صادر کرده بود.

بر اساس ادعای سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، طی چهار سال گذشته، کره شمالی حملات هکری علیه شرکت‌های نظامی حداقل ۲۵ کشور در جهان از جمله کره جنوبی و روسیه انجام داده است.

این حملات عمدتاً بر صنعت هوانوردی با ۲۵ درصد متمرکز بودند و پس از آن فناوری‌های مربوط به تانک‌ها با ۱۷ درصد، ماهواره‌ها با ۱۶ درصد و کشتی‌های دریایی با ۱۱ درصد قرار گرفتند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گفت، کره شمالی همچنین مظنون به استفاده از کارکنان فناوری اطلاعات خارج از کشور خود برای یافتن شغل در شرکت‌های فناوری اطلاعات است تا کدهای مخرب را در برنامه‌های شرکت‌ها به منظور سرقت ارزهای دیجیتال قرار دهند.

این بخش اعلام کرد در بحبوحه تیرگی روابط با کره شمالی و انتخابات سراسری کره جنوبی که قرار است فروردین برگزار شود، انتظار می‌رود سئول امسال شاهد تهدیدات سایبری بیشتری باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha