۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85552787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان مسابقات هندبال نونهالان منطقه سه کشور را میزبانی می‌کند

زنجان - ایرنا - رییس هیات هندبال استان زنجان گفت: طبق برنامه اعلام شده مسابقات هندبال نونهالان منطقه سه کشور به میزبانی این استان به مدت ۲ روز برگزار می‌شود.

محمدجواد پازوکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات طی روزهای /چهارشنبه و پنجشنبه ۱۰ و ۱۱ مرداد سال جاری/ در رده سنی نونهالان بخش آقایان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این رخداد ورزشی در سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در این مسابقات تیم هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان حضور خواهند داشت.

این مسوول یادآور شد: ۲ تیم برگزیده این رقابت به مسابقات قهرمانی کشور راه می یابند که از اهمیت آن حکایت دارد.

وی به موفقیت اخیر دختران هندبالیست نونهال زنجانی در رقابت های کشوری اشاره کرد و گفت: این رقابت ها حدود ۲ هفته پیش در استان آذربایجان شرقی برگزار شد که تیم نونهالان زنجانی توانستند سهمیه کشوری را کسب کنند.

رییس هیات هندبال استان زنجان با تاکید بر اینکه حمایت مالی می تواند چشم انداز بهتری را برای این رشته ورزشی فراهم کند، گفت: کمبود اعتبارات مانعی در تحقق این امر مهم بوده و با توجه به افزایش هزینه ها چالش ساز است.

این مسوول با تاکید بر اینکه وضعیت هندبال استان از هشت استان اطراف و همجوار بهتر است، گفت: به طوری که برخی استانهای همسایه همین میزان ظرفیت های این رشته ورزشی را هم ندارند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون جایگاه هندبال استان در کشور بین تیم های دهم تا پانزدهم است که اگر مشکلات مالی آن حل شود با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای این رشته ورزشی در استان حضور فعال و پررنگی در مسابقات استانی و کشوری و دیگر میادین ورزشی می تواند داشته‌ باشد.

هندبال از رشته های ورزشی گروهی، مفرح، سرعتی، پرتحرک و پربرخورد است که در آن برخلاف ورزش فوتبال،‌ برای پاس، شوت و قرار دادن توپ در دروازه حریف از دست استفاده می‌شود.

در این ورزش نیز طبق روال دیگر ورزش های گروهی ۲ تیم شرکت‌ می کنند که هر تیم دارای ۱۲ بازیکن است که از این تعداد هفت نفر در زمین حضور دارند و از این هفت بازیکن، یک نفر به عنوان دروازه بان است که تیم ها در ۲ نیمه به مدت ۳۰ دقیقه با یکدیگر رقابت می کنند و در پایان تیمی برنده است که تعداد توپهای بیشتری را وارد دروازه حریف کرده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha