۷۹ هزار تُن گندم از کشاورزان بوکانی خریداری شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: ۷۹ هزار و ۷۶۷ تُن گندم از آغاز فصل برداشت تاکنون از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

انور امینی‌خواه روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در ۶ مرکز شامل ۲ مرکز غله و چهار مرکز تعاونی در روستاهای قره‌کند، درویشان، رحیم خان و شهرک صنعتی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: از مجموع مطالبات گندمکاران این شهرستان تاکنون یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است و پرداخت مطالبات به ترتیب اولویت تحویل گندم به مراکز خرید ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۷۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده است که از این مقدار ۶۹ هزار هکتار به صورت دیم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت مطلوب مزارع گندم این شهرستان پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۵۵ هزار تُن محصول از گندم‌زارهای بوکان برداشت شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته نیز ۶۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده بود و در مجموع ۱۴۵ هزار تُن گندم در مزارع این شهرستان برداشت شد و ۱۰۴ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

۷۹ هزار تُن گندم از کشاورزان بوکانی خریداری شد

به گزارش ایرنا، کشت گندم در بوکان هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن هم از اوایل تیرماه سال بعد شروع و تا مرداد ماه ادامه دارد.

سال زراعی از اول مهر هر سال آغاز و به پایان شهریور سال آینده موکول می‌شود.

بوکان دارای ۱۱۰ هزار هکتار زمین مستعد زراعی و باغی است که از این مقدار ۸۵ هزار هکتار به صورت دیم و ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی کشت می شود و عمده ترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، نخود، کلزا، جو و چغندرقند است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha