۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85553081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی گسترده مراتع شهرستان جم بوشهر مهار شد

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85553081
آتش سوزی گسترده مراتع شهرستان جم بوشهر مهار شد

بوشهر- ایرنا- رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم از توابع استان بوشهر گفت: ۳۰۰ تا ۵۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در معرض آتش قرار گرفت که با مشارکت جمعی، آتش مهار شد.

به گزارش ایرنا " پرویز غلامی " روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این حادثه آتش سوزی پوشش کف شامل گونه گندم علف بهمن، گونه‌های بوته‌زار و درختی مانند کنار و بادام کوهی دچار آسیب شدند که پس از بررسی فنی مساحت دقیق از مراتع و تعداد گونه‌های آسیب دیده اعلام خواهد شد.

وی افزود: آتش‌سوزی گسترده در مراتع روستاهای "تنگمان، جمال آباد و دووتوولی" به اداره منابع طبیعی شهرستان جم اعلام شد که در اسرع وقت نیروهای یگان حفاظت به محل حادثه اعزام شد.

غلامی یادآور شد: در عملیات اطفای آتش در مراتع یادشده ماشین‌های آتش‌نشانی و ادوات لازم با همکاری شرکت پالایشگاه گاز فجر جم، شهرداری‌های جم، انارستان و ریز، دهیاری‌ها، منطقه عملیاتی نار و کنگان، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پادگان شهید چمران، نیروی انتظامی، اداره جمعیت جوانان هلال احمر، اورژانس ۱۱۵ همکاری کردند و در نهایت با همکاری و جانفشانی پرسنل یگان حفاظت شهرستان، دامداران، نیروهای بسیج و سپاه و جوامع محلی موفق به مهار آتش در مراتع شدند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم تصریح کرد: در حین اطفای آتش یکی از نیروهای یگان حفاظت شهرستان جم دچار حادثه شد که با تلاش به موقع نیروهای هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ بهبودی حاصل شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم با قدردانی از مشارکت جمعی مسوولان و دستگاههای مختلف ودرخواست مشارکت برای احیای بیولوژیک مراتع آسیب دیده گفت: بدلیل افزایش دما رعایت نکات ایمنی در تابستان برای حفظ و احیای منابع طبیعی ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha