فرماندار ملایر: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت امور فرهنگی اختصاص می یابد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: برای تقویت امور فرهنگی به ویژه مساجد و تکمیل برخی خانه‌های عالم، امسال از محل کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان ۵۰ میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر اظهار کرد: حمایت صد درصدی از تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی داریم.

وی با اشاره به سابقه دیرینه مردم این شهرستان در شیعه‌گری، خادمی اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) و حرکت در مکتب سیدالشهدا(ع)، افزود: علما و روحانیون بزرگی از این آب و خاک بلند شده‌اند و یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام در این مکتب تریبت شدند و صدها هیات بزرگ و کوچک مذهبی و بالغ بر ۷۰۰ طلبه در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

فرماندار ویژه ملایر به فعالیت پنج حوزه علمیه، وجود مساجد، پایگاه‌های نماز جمعه و فعالیت‌های قرآنی اشاره و بیان کرد: مجموعه بزرگی از اقدامات فرهنگی در ملایر ساری و جاری است و ما به این داشته‌های فرهنگی اتّکا می‌کنیم.

اسماعیلی ضمن تبریک آغاز فعالیت دولت چهاردم و تلاش مضاعف برای توسعه اقدامات فرهنگی، گفت: چند دستگاه فرهنگی که مولود انقلاب و از ابتکارات امام راحل است و با تمام توان و بضاعت، پای کار اصلی مذهب، دین و مکتب سیدالشهدا(ع) هستند و ذیل نظر رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از این مهمترین دستگاه‌های فرهنگی است که تولیت کارهای بزرگ فرهنگی را در کشور بر عهده دارد و این شجره طیبه یک مسیر ثابتی دارد و با تغییر دولت‌ها، تغییری در این مسیر ایجاد نمی‌شود.

معاون استاندار همدان مردمی بودن سازمان تبلیغات اسلامی را نقطه اتّکا برای عالم‌گیرتر شدن خیمه سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: یک نمونه زیبای این فرهنگ جهادی اجتماع بزرگ مردم ملایر در تاسوعای حسینی بود که مردم جلوه‌ای زیبا از عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین(ع) را به نمایش گذاشتند.

اسماعیلی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در اداره تبلیغات اسلامی ملایر، گفت: حجت اسلام «روح‌الله رستمی» دارای ویژگی‌هایی همچون صداقت، مردانگی، پرهیز از حاشیه، روحیه خدمت و پهلوانی و بی‌ادعا بود که در زمان تصدی این دستگاه فرهنگی در ملایر، خدمات خوبی از خود به یادگار گذاشت.

وی ادامه داد: حجت الاسلام «احمد فارسی» به عنوان مدیر جدید اداره تبلیغات اسلامی ملایر یکی از طلبه‌های تربیت شده و بومی ملایر که سال‌ها در مسوولیت‌های مختلفی ایفای نقش کرده است، خوشنام و دارای ابتکار و خلاقیت است و باید در امر مهم فرهنگی، دینی و تبلیغات اسلامی منشاء اثر باشد.

فرماندار ملایر: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت امور فرهنگی اختصاص می یابد

محله‌های اربعینی در دستور کار است

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز علمای بزرگ و شهدای سرافراز ملایر را پشتوانه و سرمایه‌های عظیمی برای مردم دانست و گفت: ملایر شهر واقفان خیراندیش است که تاکنون گام‌های بزرگی در این عرصه برداشته‌اند و در کشور این خدمات مشهود است.

حجت الاسلام «رضا غلامی‌روشن» با بیان اینکه کسب برندهای جهانی انگور و مبلمان منبت ملایر در جای خود قابل تحسین است، هم‌افزایی بین هیات‌های مذهبی، خادمان سیدالشهدا(ع) و مسوولان فرهنگی با مدیریت فرماندار ویژه ملایر را ستودنی خواند و افزود: اجتماع باشکوه عزاداران ملایری در تاسوعای حسینی مصداق عینی همت حسینی است.

وی مردمی‌سازی تبلیغ را یکی از وظایف مهم سازمان تبلیغات اسلامی دانست و بیان کرد: برای شناساندن غدیر بین جامعه و شیعه، امسال ۴۰۰ کیلومتر جشن غدیر در کل کشور برگزار شد و به عشق امیرالمومنین(ع) این حرکت‌ها مردمی بود.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان همچنین با اشاره به شناسایی ظرفیت‌های قرآنی در کشور و پخش برنامه‌های مختلف از رسانه ملی، اظهار کرد: حرکت ارزشمند اربعین از دیگر اقدامات مهم است که همایش جاماندگان اربعین در شهرها رقم خورد و امسال محله‌های اربعینی را رقم خواهیم زد.

حجت الاسلام غلامی‌روشن در ادامه حجت الاسلام رستمی را مدیری انقلابی، پای کار، جهادی با اخلاق پهلوانی و روحیه انقلابی دانست و گفت: اقدامات وی در سنگر عظیم فرهنگی قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی انتخاب مدیران بومی است و به همین دلیل حجت الاسلام «احمد فارسی» که بومی ملایر است و به جریان‌های فرهنگی اشراف و با مدارس ارتباط تنگاتنگ دارد، به عنوان مسوول جدید تبلیغات اسلامی این شهرستان انتخاب شد.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه این سازمان یک نهاد حاکمیتی است، تاکید کرد: تمامی اقشار، صنوف و گروه‌ها و نهادهای فرهنگی باید ارتباط تنگاتنگی با این نهاد داشته باشند و آن را وجهه همت خود قرار دهند و برای تقویت تعامل و وحدت تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا؛ در این آئین از خدمات حجت الاسلام «روح‌الله رستمی» قدردانی و حجت الاسلام «احمد فارسی» به عنوان مدیر جدید تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha