۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۵۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85413946
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹۶۹ هزار نفر در همدان مخاطبان طرح قرانی مسطورا هستند

همدان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح ملی مسطورا "سطر سطر زندگی با آیه‌ها" با هدف گفتمان‌سازی و ترویج مفاهیم قرآنی در استان اجرا می‌شود که براساس برنامه ریزی های انجام شده ۹۶۴ هزار نفر از اقشار مختلف از مخاطبان آن هستند.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح مسطورا با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری سایر دستگاه ها طی ماه مبارک رمضان در سطح مساجد استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح تلاش بر آن است که از مفاهیم و نور قرآن بیشتر بهره مند شده و برای انس با قرآن بکوشیم و خود را مخاطب قرآن ببینیم و با توجه به محوریت نوجوانان و جوانان در اجرای این طرح به گونه ای برنامه ریزی شده تا دانش‌آموزان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا بگیرند و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: ۹۶۴ هزار نفر در سطح استان تحت پوشش طرح قرآنی مسطورا قرار می‌گیرند.

این مسوول ادامه داد: در گام اول ۳۰ فراز از قرآن کریم تفکیک شده و کسانی که در این طرح شرکت می کنند، قرائت، حفظ تدبر و تفسیر این ۳۰ آیه قرآن را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام ارتقایی اظهار کرد: طرح قرآنی مسطورا در بلندمدت به مدت سه سال اجرا خواهد شد که در گام های بعدی آیات دیگر قرآن انتخاب و ۱۷۰ آیه در این طرح در مجموع قرائت می شود.

وی ادامه داد: هدف از این طرح این است که مردم ما بتوانند این آیات کاربردی و موضوعی را که در زندگی روزمره به آن احتیاج دارند حفظ کرده باشند و با دیدن تفاسیر، مفهوم آن را در زندگی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: گفتمان سازی آیات قرآن به ویژه آیات تعیین شده با هدف تبدیل معارف و مفاهیم قرآن به مسلمات فکری و اعتقادی به منظور تثبیت و حراست از عقاید حقه و پاسخگویی به شبهات در مسیر تحقق منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری خاصه فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین از اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

حجت الاسلام ارتقایی افزود: ایجاد بستری مناسب برای تحقق واقعی اعتصام جمعی به حبل الهی در جهت برون رفت از مشکلات فردی و اجتماعی در یک حرکت ملی هم افزا با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها اعم از دولتی و مردمی با شعار مشترک "زندگی با قرآن"، "قرآن کتابی زنده برای زندگان و زندگی" از دیگر اهداف اجرای طرح مسطورا است.

وی گفت: آشنایی و انس با آیات کلیدی و بنیادی قرآن کریم در جهت شکل‌گیری نظام فکری و اعتقادی صحیح و گفتمان سازی، توضیح و بیان آیات منتخب و مورد نیاز جامعه با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های موجود به ویژه ابزار هنر، مسابقات و جشنواره‌ها، زمینه‌سازی و ایجاد انگیزه و علاقه برای حفظ آیات قرآن کریم و زمینه سازی در مسیر شناسایی افراد توانمند و مستعد و تربیت و آموزش ایشان به عنوان کنشگران و مربیان نیز در راستای اجرای این طرح عملیاتی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha