۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85553312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار اصفهان: «دفاع مقدس» الگوی مانای تمام نسل‌هاست

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: دفاع مقدس الگوی تمام نشدنی برای همه نسل‌ها و گنجینه عظیم و ارزشمندی است که فرهنگ آن باید به روشی هنرمندانه استخراج و تبیین شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز سه‌شنبه در نشست بزرگداشت «هفته دفاع مقدس» در استانداری اصفهان با تأکید بر ضرورت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس افزود: نسل جوان باید به این نتیجه برسند که می‌توانند با تلاش و اعتقادات عمیق خود به مقام فداکاران وطن نائل شوند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس تک بعدی نیست، گفت: این گنجینه بزرگ‌ در تمام شوون زندگی ما جاری و نکات بسیاری در آن نهفته است که اگر هنرمندانه استخراج شود ثمره آن به همه آحاد مردم خواهد رسید.
جان‌نثاری با بیان اینکه عاطفی‌ترین انسان‌های عصر ما رزمندگان دفاع مقدس بودند، گفت: رزمندگان در برابر ارزش‌ها، فروتن و در جنگ، سختکوش و قهرمان بودند و آشنایی با این سبک زندگی و رویکرد، کمک شایانی به مردم ما می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم روح دفاع مقدس در جامعه بدست فراموشی سپرده شود، زیرا اگر این موضوع تحقق یابد دچار خسران خواهیم شد.
معاون استاندار اصفهان با تأکید بر خلق محتوای هوشمند برای نسل نوجوان و جوان گفت: ناگفتنی‌هایی در باره دوران دفاع مقدس وجود دارد که باید برای نسل جوان بصورت تخصصی، کاربردی و هنرمندانه تشریح و تبیین شود.
وی افزود: دبیرخانه این جلسه باید بصورت بسیار پویا عمل کند و بداند که برنامه‌های هفته دفاع مقدس، کنگره شهدا و بازگشایی مدارس نسبت به یکدیگر همپوشانی داشته باشند.
جان نثاری افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید روی دانش‌آموزان، دانشجویان و زنان متمرکز باشد و تبیین این‌ مهم با محوریت این سه قشر صورت بگیرد.
وی یادآور شد: همچنین شهرداری‌های سراسر استان باید توجه ویژه‌ای به تبلیغات شهری با محوریت تمثال مبارک شهدا داشته باشند.
معاون استاندار اصفهان همچنین بر ضرورت اجرای برنامه ویژه‌ای برای شهدای خدمت با شعار «از سنگر دفاع مقدس تا سنگر خدمت به مردم تحت امر ولایت فقیه» در یک روز از هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله از سوی رژیم بعثی صدام علیه جمهوری اسلامی ایران است که تا هفتم مهر با عنوان «هفته دفاع مقدس» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha