زلفی گل: نقش جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان جریان‌سازی علمی است

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، نقش اصلی این جشنواره را جریان‌سازی علمی عنوان کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی گل در جلسه هم اندیشی شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ضمن تشکر از برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای حمایت از جوانان، مسیر جشنواره را مسیری رو به رشد عنوان کرد.

وی در این جلسه که با حضور ارکان و اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره همراه بود، تاکیدکرد: نقش اصلی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان جریان‌سازی علمی است.

زلفی گل توجه به پشتوانه علمی محکم جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را مورد توجه قرار داد و اظهارامیدواری کرد: با اهتمام خیرخواهانه در این جشنواره بیش از پیش شاهد پیشرفت در حوزه علم و فناوری در کشور باشیم.

بر اساس اعلام وزارت علوم، در ابتدای این نشست نیز ناصر غلامی دبیر کمیته مدیریت و برنامه‌ریزی هشتمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به ارائه گزارش یک‌ساله و عملکرد هفت دوره از فعالیت‌های ادوار گذشته این رویداد علمی پرداخت.

برخی از موارد ذکر شده در این گزارش شامل؛ ارائه آمار شرکت کنندگان جشنواره در ادوار مختلف به تفکیک رشته و سایر فعالیت‌های دبیرخانه و برگزاری وبینارهای آموزشی، پنل‌های تخصصی و رویداد شبی با ستارگان و رصد آسمان در سطح شهر تهران برای آشنایی نقش علوم پایه در زندگی بود که ارائه شد. همچنین در راستای حمایت از طرح‌های برگزیدگان و کمک به رشد آنها، اقدامات مربوط به ثبت و تاسیس شرکت برای واجدین شرایط انجام شد.

زلفی گل: نقش اصلی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان جریان‌سازی علمی است

سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره و رئیس دانشگاه تهران، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه، افزود: امیدواریم شاهد رشد و بالندگی بیشتر جشنواره باشیم و گام های بلند جشنواره را در جامعه جهانی شاهد باشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز در این جلسه به آماری از رتبه علمی ایران در جهان اشاره کرد و از حضار خواستار ارائه پیشنهادات در راستای بهبود فعالیت‌ها و حمایت‌های جشنواره شد.

ابراهیم جمیلی افزود: تلاش جشنواره برای حمایت از جوانان این سرزمین در حوزه علوم پایه پابرجا خواهد بود.

همچنین سایر اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره، پیشنهادات خود را مطرح کردند و مسیر پیش‌روی جشنواره را با ورود به عرصه بین‌المللی موثر دانستند و بر لزوم تسهیل فرآیندهای برگزیدگان و ثبت اختراع آنها تاکید کردند و در صورت امکان خواستار حمایت‌های مورد نیاز از این جشنواره شدند.

محمود کمره‌ای، رئیس جشنواره و رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران نیز در این جلسه ضمن تشکر از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حمایت‌های موثر از جشنواره، پیشنهادات سایر اعضا را برای رشد جشنواره بسیار مفید دانست و اظهار داشت: همه موارد بررسی و اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha