۹ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۱۸
کد خبرنگار: 2999
کد خبر: 85553586
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بانکها ترمز نهضت ملی مسکن در کرمانشاه را کشیدند

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۱۸
کد خبر: 85553586
بانکها ترمز نهضت ملی مسکن در کرمانشاه را کشیدند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه تاخیر در تامین مالی پروژه های نهضت ملی مسکن را بزرگترین مانع پیشرفت این پروژه ها دانست و تصریح کرد: بانک ها باید برای تامین مالی خانه سازی استان بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطیب صحرایی در بازدید میدانی از چند پروژه نهضت ملی مسکن و همچنین در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای مسکن استان که در محل پروژه ۵۴۰۰ واحدی دولت آباد کرمانشاه برگزار شد گفت : در بازدیدهای امروز همانطور که مشاهده کردیم الگوی سه طبقه سازی با خانه های حیاط دار، فواصل خوب طراحی شده بین بلوک های مختلف و ورود خوب بخش خصوصی در ساخت مسکن می تواند الگوی خوبی در کل کشور باشد و امیدواریم به زودی هم مشکل تامین مالی آنها برطرف شود.

بانکها ترمز نهضت ملی مسکن در کرمانشاه را کشیده اند؟
جلسه شورای مسکن به ریاست استاندار کرمانشاه

وی با بیان اینکه در این زمان نباید سرعت کار و ساخت مسکن در استان کند شود و قیمت ها هم نباید گران شود در ادامه اظهار کرد : ساخت مسکن یکی از دغدغه های اصلی دولت سیزدهم بوده است که کارها را به خوبی پیش برده است.

وی ابراز امیدواری کرد دولت بعدی هم به این نیاز مهم مردم پاسخ دهد تا بخشی از گرفتاری مردم در این حوزه رفع شود.

صحرایی ضمن تشکر از بخش خصوصی که با ابتکار جدید و نظم خوبی در ساخت مسکن مشارکت دارد گفت : در پروژه های نهضت ملی سعی شده است تا از ظرفیت های درون استانی هم استفاده شود به نحوی که علاوه بر تامین مسکن برای مردم ما از طریق خرید ابزار و مصالح مورد نیاز از داخل استان به شغل مولد و پایدار هم کمک می کنیم.

بانکها ترمز نهضت ملی مسکن در کرمانشاه را کشیده اند؟
بازدید استاندار کرمانشاه از پروژه های نهضت ملی مسکن

استاندار کرمانشاه عصر روز سه شنبه از پروژه های ۴۲۰۰ واحدی آموزش و پرورش، ۶۸۰ واحدی اربابی و ۵۴۰۰ واحدی دولت آباد بازدید و در جریان آخرین روند ساخت و ساز قرار گرفت و در جلسه شورای مسکن هم دستورات لازم را برای حل مشکلات آنها صادر کرد.

پروژه های نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه هم در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد : تاکنون ۳۳ هزار قطعه زمین به مردم شهرها و ۱۴۰۰ هکتار قطعه زمین ۳۵۰ تا ۵۰۰ متری هم در روستاها به مردم واگذار شده است و در مجموع پیشرفت فیزیکی تمام پروژه ها به ۱۹ درصد می رسد.

رامین الماسی با بیان اینکه ۲ اتفاق مهم در پروژه های نهضت ملی مسکن کرمانشاه رخ داده است گفت : سکونتگاه های غیررسمی کرمانشاه از سرانه های عمومی محروم بود و ما با قرار دادن پروژه های نهضت ملی در کنار سکونتگاه های غیررسمی در ابتدا سرانه های عمومی را برای آنها مهیا کردیم و امروز هم مردم جلوتر از ما شروع به ساخت و ساز کردند.

وی با اشاره به اینکه پروژه آموزش و پرورش که سالها متوقف بود امروز با قرار گرفتن در کنار بخش خصوصی به سرعت در حال پیش روی است افزود : امیدورایم با تخصیص این زمین ها و تعریف پروژها بتوانیم فاصله عرضه و تقاضا را کاهش دهیم تا اثرش در قیمت اجاره بها نمایان شود و فشار کمتری به مستاجران استان وارد شود.

الماسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه یکی از بهترین نقاط در پروژه های نهضت ملی مسکن برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است گفت: ظرفیت ۱۰۰ نفر برای خبرنگاران خالی مانده است و در صورتیکه سامان دهی مورد نظر در این خصوص انجام شود حتما پروژه شهید آوینی هم به سرعت پیشرفت می کند.

از ابتدای دولت سیزدهم برنامه احداث چهار میلیون واحد مسکونی توسط دولت به استانها ابلاغ گردید که سهم استان کرمانشاه از این تعداد ۱۱۹ هزار و ۴۹۹ واحد است؛ طول ساخت پروژه های در دست احداث حدود سه سال است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha