۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85553743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر: بخش خصوصی همراه  دولت است

بوشهر-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: بخش خصوصی همیشه همراه دولت است و امیدواریم با همراهی دولت چهاردهم شاهد رونق و بهبود فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال، تولید و معیشت مردم باشیم.

به گزارش ایرنا خورشید گزدرازی روز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی بوشهر اظهار کرد:با توجه به نگاه ویژه پزشکیان رییس‌جمهوری و حضور دوباره وی در پارلمان بخش خصوصی، انتظار می‌رود چالش‌های پیش‌روی فضای کسب و کار با نگاه مثبت ایشان و همراهی بخش خصوصی کاهش یابد.

وی یادآور شد: جهت بهبود فضای کسب و کار، اصلاح فرایند مالیات‌ستانی، تامین اجتماعی، حذف بخشنامه‌های خلق‌الساعه و حمایت از جذب سرمایه‌گذاران از مهمترین مطالبات بخش خصوصی این استان از دولت چهاردهم است.

گزدرازی افزود: با توجه به برنامه هفتم توسعه و محوریت اقتصاد دریا محور، ضرورت دارد جذب سرمایه‌گذاران به‌ویژه خارجی با رویکرد اقتصاد دریا محور در زیرساخت‌های دریایی، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای در دستور کار قرار گیرد زیرا این اقدام‌ها می‌تواند به کاهش هزینه‌های رقابت‌پذیری از تولید کالا تا بازار هدف کمک کند.

وی بیان کرد: اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان مشاوران سه قوه با نظرات کارشناسی شده خود می‌توانند نقش مهمی در بهبود اقتصاد و فضای کسب و کار کشور داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تصریح کرد: ب

گزدرازی ادامه داد: امیدواریم با دریافت مشاوره از بخش خصوصی، شاهد بهبود فضای کسب و کار باشیم زیرا این مهم به طور قطع می‌تواند نقش مهمی در بهبود معیشت، اقتصاد و تولید داشته باشد.

گزدرازی اضافه کرد: قیمت‌گذاری دستوری باعث ایجاد خلل و چالش‌ها و رانت‌ها در کالا و خدمات شده و انتظار می‌رود دولت چهاردهم تدبیری اساسی در این زمینه انجام دهد.

وی با انتقاد از برخی سیاست‌گذاری‌ها در حوزه اقتصاد که باعث ایجاد چالش‌های جدی برای واحدهای تولیدی و صنعتی شده است، اظهار کرد: دولت باید نظارت و سیاست‌گذاری را بر عهده داشته باشد و با واگذاری امور به بخش خصوصی، تاثیر زیادی بر تولید، اشتغال، بهبود فضای کسب و کار و ارزآوری اعمال کند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: انتظار داریم دولت چهاردهم در این زمینه با سیاست‌گذاری خود شاهد بهبود شرایط اقتصادی و رفع موانع کسب و کار باشد.

گزدرازی ادامه داد: بخشنامه‌های خلق‌الساعه فعالان اقتصادی را زمین‌گیر کرده و این در حالی است که فعالان اقتصادی به دنبال رقابت‌پذیری در خارج کشور هستند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تاکید کرد: در چنین شرایطی این بخشنامه‌ها به معضلی جدی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان تبدیل شده و انتظار می‌رود تیم اقتصادی دولت تصمیم جدی و اصلاح این رویه‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید

اتاق بازرگانی بوشهر تثبیت و توسعه بازار هدف در کشور روسیه را با جدیت دنبال می‌کند

اتاق بازرگانی بوشهر از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی حمایت می‌کند

وی با اشاره به پایش‌های کسب و کار در دو دهه اخیر که توسط اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون انجام شده، گفت: در پایش‌های انجام شده همیشه چند مولفه در صدر بودن که از جمله آنها می‌توان به تامین مالی واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، بازرگانی و کشاورزی، قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی و تامین ارز آنها، تامین اجتماعی و مالیات‌ستانی اشاره کرد که این چالش‌ها منجر به نارضایتی فعالان اقتصادی شده و انتظار ما اصلاح این رویه‌ها در دولت چهاردهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha